onsdag 20 januari 2010

Tis 19/1. Ny TV! 72,2 kg,

Trots att jag bestämt att det skulle vara Eva-tid resten av gårdagen tog vi ett litet träningspass inne. Vi tränade lite kryp = som jag blir galen på. Lectra vet att hon ska framåt men inte att hon ska ta ett bakben i taget! Utan hon tror att hon ska leka hare och skutta framåt. Så gjorde hon när hon hoppade länge också! Det löste vi till slut men nu står det still i Mattes hjärna...  när jag håller handen på baken går det bättre men så fort jag släpper = skutteliskutt! Byta smeknamn från Skruttan till Skuttan?!
Position tränade vi också och jag tycker att hon är rätt duktig. För ivrig i vanlig ordning förstås... Och får hon  inget beröm FORT,tror hon att hon sitter fel och flyttar sig lite. Blivit ett beteende, tror jag! Hmm.
Skallträning, ja hon skäller! Benen trampar lite och hon är inte så uthållig. Tror det är jobbigt för henne. Hon borde få yla istället! Det är hon bättre på...
Lite extra apport tränade vi även på. Att hon ska inse att  det är kul att hugga tag i den fort!

Det fick räcka! Har ju bestämt att inte ta det lika allvarligt som förra året. Att kanske bli nöjd om vi lyckas komma upp i åttor och ha lite roligare på vägen!
Kanske vi borde köpa oss ett vapen för träning? Träna lite skott själva också, blir alldeles för lite annars. Ska kolla upp det med farbror Polisen vid tillfälle!

Nya snygga TV:n höll på att göra mig försenad till jobbet...

Efter jobbet blev jag sjuk i feber. När sjutton hade jag det sist??? Inte konstigt det var ovanligt jobbigt på jobbet. Orkade inte nujta av vare sig Lectra eller TV:n hemma sedan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar