lördag 31 oktober 2009

Lör 31/10. Att minnas...


En dag till att minnas våra kära som inte längre finns med oss...





Åkte till Grängesberg idag för att se vart Hallen ligger någonstans. Träning där på torsdag. Lectra trodde nog att vi skulle göra något kul för hon var jätteivrig när vi kom fram. Satt och skallrade tänder, stackar`n. Så vi gjorde några långa budföringar där och kampade lite med diverse grenar och det nöjde hon sig med!


Idag fick jag även mitt behov av att gå upp för jobbiga backar tillgodosett! Yes, yes!  Jag lade ett spår i Klacken-backen. Gick upp på ena sidan, rakt över och ned på andra sidan. Gick upp för halva backen, så det blev dryga 500 meter, räknade vi ut. Vågade inte gå upp för hela, man vet ju aldrig hur ivrig hon blir och det kan vara lite för jobbigt att springa upp för hela skidbacken och samtidigt hålla emot dragaren... 4 pinnar + slut. Liggtid 1,45 h.  En väääldigt het Lectra idag! Drog i väg som en gasell med ett lejon efter sig... Och jag var lejonet. Mijauuu! Det blåste lite däruppe men hon gick rakt på pinnarna och tog upp dem jättefint. Med ett par avvikelser för att äta nåt gott... Ingen aning om vad det var. Både Lectra och jag var allt lite andfådda i mitten av backen. En av oss mer än den andra! Rakt på slutet gick hon också! Nice work!
Sedan fick hon springa till Husse som stod och fotade längst ned. Slöfocken!

Man kan klicka på bilderna för att förstora men tryck sedan på tillbakapilen för att komma tillbaka till Bloggen!


Ser ni bilen?



  Den röda pricken är jag! Mitt i backen och mitt på spåret.



På väg ned i en alldeles för hög fart... Fara!



Kolla skummet i munnen! Nu har hon jobbat hårt och ska till Husse.



Hem och jobbade lite med fjärrdirigering och sedan fick det räcka för Lectra  för idag.
Jag råkade ut för irriterad luftstrupe efter spåret för att jag blev så pass flåsig. Med jobbig rethosta länge efter. Så blev det även i Appellen i Nora, då det också gick lite för fort i spåret... 


I morgon åker vi nog till klubben och tränar lite!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar