fredag 30 oktober 2009

Fre 30/10. Så himla kul!



Happy Halloween!



Åh, vilken rolig träning vi hade idag tillsammans med Ann-Britt och Riva! Lectra var såå piggelin och alert! Jag vet inte vad som tog åt henne! Vi höll på en hel evighet med bara Fritt Följ och ändå tröttnade varken Lectra eller jag! Inga sura miner eller nåt. Det måste vara Ann-Britts "fel"!!! Alltså, våra tankar om hundträning klickar verkligen!  Och vi vill att våra hundar ska ha roligt! Och även vi förstås.

Jag är jätteglad över att ha "hittat" en bra träningskamrat till!

Ann-Britt gick lite med Lectra och jag tycker Lectra är så duktig. Hon var egentligen alldeles för ivrig ( trippade högt med benen som värsta dressyrhästen) men jag tycker hon är så vacker när hon är så där jättealert och när hon har den kontakten så jag blir alldeles knäsvag!
Kärlek!!!

Den här gången koncentrerade vi oss mest på att göra snygggare Helt om Halt och även vä och -hö halt. Även här gör jag tydligen det på ett onödigt svårt sätt... Sedan är ju problemet att få mig att se skillnaden på "rätt och fel" sätt. Det tog ett tag innan poletten ramlade ner och jag fick en liten AHA-upplevelse. - Har jag gjort sååå???  Hmm, vi har nog haft tur när vi tävlat, att det gått så pass bra ändå! Trots lilla mig... Men Lectra, hon är toppen, hon!

Den här gången fick även jag förmana Ann-Britt! Yippie!

Avslutade igen med SPRING OCH LEK en stund. Den här gången höll jag i Lectra och lät Riva själv välja att komma fram mot Lectra. För att visa själv om hon ville leka. Ann-Britt fick stå utanför rinken. Riva är väldigt mammig... hon sökte sig till MAMMA mycket i början men efter en stund så upptäckte Riva att hon klarade sig själv och sedan lekte de så fint!

Promenad senare och ännu senare boll-lek!

Däremellan världens godaste lasagne! Skyll er själva, ni Stockholmare, som inte fick nån!

Vilken jäkla toppdag!

Må gott!

PS Riva är en schäfer och hon är inte ens ett år gammal. Men redan jätteduktig! http://www.tjejernas.se/









3 kommentarer:

  1. Vad kul att fria följet börjar gå bättre för er! Antar att det bara är en tidsfråga innan ni startar i tvåan och lägre...;)

    Hälsningar Therese och syster Lara

    SvaraRadera
  2. Therese! Bättre, nja! Åtminstone så tycker vi båda att det har blivit mycket roligare. Lectra tränger fortfarande men det köper jag så länge hon är så otroligt lycklig under tiden! Tvåan ligger vi kanske i startgropen för, men lägre... Vi har svårt att få till skott-träning! Vi ska skynda långsamt men säkert hädanefter. Lycka till på söndag!

    SvaraRadera
  3. Huvudsaken är att hon tycker att det är kul! Då kommer resten av sig självt! Nästan av sig självt iaf...:)

    T

    SvaraRadera