onsdag 7 oktober 2009

Ons 7/10. Kul igen att träna!

Det bidde inget spår för Lectra igår! Hon var lite irriterad i halsen efter att ha fått ett litet tuggben och varit lite för glupsk. Lite rethosta och spöregn på det. Say no more! Men vi bara måste hinna med ett lite roligare och längre spår den här veckan! För sedan törs jag inte mig ut förrän de flesta älgarna gått ned för räkning och jägarna har coolat ner sig lite!
Kanske vi kan spåra på söndag EFTER att vi har fått LP1 på lördagen??? Vi säger så!

Hmm, nu var jag kanske lite övermodig, va? Men jag vill ju!!!!
Eller borde vi passa på att åka till Ludvika och träna. Äh, vi får fixa både spår och Ludvika! Eller nåt!

Hmm, har jag varit virrig nu igen, tro? Kopparbergs 5 klubbs-tävlingen är inte den här söndagen som jag trodde... Utan söndagen den 18/10.

Gillar inte blåst... Varken jag eller Lectra! Jag har inget hår som skyddar öronen längre och det tjuter ju... Och stackars Lectras öron blåser på avigan. Tjuter säkert i hennes också... Mössa till oss båda i vinter??

Ut och vallat hela den jättelika tomten  (hi hi) och gömde fyra grejer idag! Använde tjänstetecken och gjorde allt man ska! Och Lectra hon skötte det hela rätt och korrekt idag! Kom in med grejerna UTAN att tappa taget, satte sig fint, (visserligen med FOT-ordet) och för en gångs skull så höll hon fast grejerna också! Så snyggt så! Duktig kicka!

Åh, jag vill ha min nya, fina jacka NU! Blir så bylsigt med tjocka jackan och träningsvästen... Och så ser jag ännu större ut! Men den nya är iaf skickad nu. Nice!


 Tänkte först köpa den allra nyaste modellen men jag är rädd för att frysa om den bakre delen av mig...


Till klubben för träning. Hade en plan idag!!! Jo, det är sant! Tränade de momenten som vi behöver ökad fart i först = inkallning, läggande och ställande.

Inkallandet gick iaf snabbare, det andra märkte jag ingen skillnad på.

Sedan linförighet där jag hade bestämt att för varje gång hon kom för långt fram, skulle jag backa lite och sedan gå framåt igen. Tyckte det funkade! Men det visar sig om det bara funkar just när jag håller på så eller om det blir bättre även när vi "tävlingstränar". Utan godis...

Som vanligt gick allt bra och jag tvekar inte om att vi klarar LP1 på lördag! OM Lectra klarar platsen.Och det bara måste hon!!! Och borde med.

Rutan gick superperfekt idag!! Skickade tre ggr från olika håll och kanske från 15 meters avstånd och Lectra gjorde allt så bra som man bara kan! Hmm, fast jag vet inte om det är sant för jag vet inte HUR hunden ska stå vänd, väl inne i Rutan eller om det inte spelar någon roll så länge hon står still???

Igen, den här förbenade okunskapen jag besitter! Nackdelen med att vara en ensamvarg... Får ju ta reda på det mesta själv! Men det går det med och vem har sagt att något ska gå lätt???

Körde pyttelite kryp men hon var för het...

Framförgåendet, hrmpf, vi är med i det spelet nu!

Hopp med apport behöver vi nog inte hålla på med utom för skojs skull. Lätt som en plätt.

Idag avslutade vi med Platsen med ALLA ENSAMMA hundar! Gick superbra! Ingen som störde alls...

Sedan kom gamla Gösta och ville leka med Lectra. Gösta är en gammal labbe på 11 år! Lusten till lek var stor hos både Lectra och Gösta men orken hos Gösta var inte lika stor som lusten så inte blev det så mycket spring. Lectra försökte få igång honom men.. Och eftersom det inte gick så tog hon en liten sväng bakom planen själv. Shit, tänkte jag, nu kommer hon att vara borta ett tag men rätt som det var så stod hon hos oss igen och försökte återigen få igång gamla Gösta. Förgäves..

Jag är så sugen på att skaffa en kompis till Lectra, kanske en tik som är 1,5-2 år. Kanske en som redan kommit över värsta valptiden...

Ja, vi får se hur det blir med det! Men för vår lilla älskling så tror jag livet skulle bli gladare!

Ännu en toppendag, som vanligt när jag är ledig! Paul Anka, var ÄÄÄR du...

2 kommentarer:

  1. "Glupsk"... Det låter bekant på något vis...:) Vi håller tassar och tummar för att ni fixar LP1 på lördag!

    Therese, Lara och Merlin

    SvaraRadera
  2. Ja, Lectra och Lara verkar vara väldigt lika när det gäller deras fixering vid att äta. Hela tiden och vad som helst...
    Tack, den här gången funkar det nog!

    SvaraRadera