måndag 5 oktober 2009

mån 5/10. Lectra = vår spargris!

Vad lustigt! Nu är det flera gånger som vi tjänat pengar på att äga en dobermann! Senast i dag vid inköp av en träningsjacka för vinterbruk! Det verkar vara lite som bland seglare att man ger fördelar till likasinnade! Tokigt, men lite kul att tjäna pengar förstås! Synd då att det inte finns fler dobbisar! Nähä, det tycker jag inte! Jag vill ju ha en lite mer ovanlig ras! Udda Matte och udda vovve! Me like!

Efter en hård dag på jobbet så kom jag hem till, en inte så trött vovve. Hon får vara ensam fler timmar nu när jag går på nya schemat. Jag jobbar i snitt två timmar mer/dag. Som sagt, för mig var det bara blä att byta...

Hur som, efter lite bestyr hemma åkte vi till Tallheden för lite kombinerad träning/bollkastning. På planen bredvid höll Anneli & co på att träna. Men det är en vall emellan som tur är! Så ingen av oss blev störda!

Och shit, vad taggad Lectra var idag! Så kul! Men nästan onödigt att träna då på sätt och vis! För hon gjorde allt, så ända in norden bra ikväll! Det enda felet var förstås att Lectra gick för långt fram i linförigheten. Men å andra sidan hade vi världens bästa kontakt! Åh, om vi kunde få till den viljan och kontakten på lördag. Då får hon gå hur långt fram hon vill! Nä, men nästan! Så fint med den kontakten! Så härligt snygg hon är när hon är så där alert!
Perfekta läggande och ställande. Lade sig och ställde sig med världens fart. Sådan fart som dobbar kan. När/om de vill! Supersnabb inkallning och dessutom en jättesnabb återgång i apporteringen! Men bara liiite tugg. Snyggare än någon gång förut. Framförgåendet var hon lite för het på idag. I själva stannandet. Och???

Ja, så idag fanns det ingen anledning att nöta så det fick bli bollen en stund istället. Så kul och idag var det inte så där torrt och vasst i gruset som då när hon gjorde illa tassen. Så det kändes rätt säkert. Mer jordigt lixom!

Sedan åkte vi hem, trötta, glada och supernöjda! Tror att det kanske var jag som var mest lycklig! Lectra gjorde förmodligen allt med bollen i bakhuvudet.

Upptäckte idag, efter att ha haft den här datorn i över sex år att det finns batterier i tangentbordet också! Har jag aldrig bytt... Men till slut fattade jag att det var därför det inte blev något skrivet hur mycket och fort jag än skrev... Mycket ska man få lära sig! Error fixed!

Vilken super duperdag det blev!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar