måndag 12 oktober 2009

Mån 12/10. Vardag igen.

Dagjobb för oss båda idag... Som tur var inte så ofta vi har det!

Idag efter promenaden (huvva, vad kallt!) så åkte kycklingen fram och så blev det lite antitugg-övningar på apporten och lite kryp.
Det räknas väl inte som träning, va???  Gick hur bra som helst och det var första gången jag såg Lectras bakben så där sjukt bakåtvända i kryp. Ja, kryp o - kryp. Benen var bakåt iaf! Tycker att det är en helt galen rörelse för hundar egentligen... Behöver en längre matta... senare. Undrar hur det är med HD C och kryp... någon som vet om det är "skadligt" för henne? Rörelsen ser ju verkligen onaturlig ut.

Att låta bli att tugga på apporten var förstås inte svårt med kyckling framme... Då går allt ALLTID så bra.

Nu bara måste jag öva på att snåla och öka kriterierna sakta men säkert. I all inlärning... Frågan är om det inte är mig det är svårast att ändra beteende på...

Funderar starkt på att skaffa startpistol för att kunna träna skott. Vi kan ju aldrig när det är skottträning i Ludvika och vi kan aldrig på tisdagsträningen. Då  när man kanske skulle kunna fråga efter skotthjälp! För det tror jag kan bli svårt. Tänk er: platsliggning med skott... Till vår osäkra tjej!

Hmm, OM vi nu tänker tävla i lägre också, någon gång!

En sak är säker! Tänker inte sätta upp tävlingsmål fler gånger. Jo, men inte tidsbestämda! Så mycket och så allvarligt som vi har tränat i år vill jag egentligen inte träna... Har knappt haft tid för släkt och vänner...

Min kära dotter som är en så otroligt bra tjej! ... Förlåt!

Träna hund vill jag men inte så fanatiskt fixerat!

3 kommentarer:

  1. Karat har C höft på vänster sida tror jag...

    SvaraRadera
  2. Å han mår ju bra, trots att han väl krypit massor!

    SvaraRadera
  3. Ja precis, de är itne förns nu som han blivit äldre som mamam minskat kraven pga av C höften, och ändå kryper han ju rätt bra, men beror väl helt på hur "mycket c höft" de har :)

    SvaraRadera