söndag 4 oktober 2009

sön 4/10. Tomma Ludvika!

Åkte till Ludvika för att vara med på deras träning men det blev det inte mycket med... Bara en massa valpar som var där och skulle ut i skogen och spårträna.
Som tur var, var i alla fall Lars-Göran och Cain där! Inte för att det hade gjort något om vi fått träna ensamma, vi gillar att träna i Ludvika ändå!

Men idag hade inte Lectra så där jättestor lust till att träna och det man inte vill, det gör man inte...
Först och främst så var det nog någon löptik där precis före oss på plan. Både Lectra och Cain var väldigt sniffiga.. Sååå irriterande! De nosade och hade sig och Cain bökade upp i gräset och Lectra hjälpte till att få bort det han bökat med. Snälla hon! Tyckte inte jag, för hon hjälpte till genom att äta upp det Cain bökat bort... Lite jord och rötter och annat smaskens!
Sedan så var Cain som hundkompis väldigt rolig idag. Redan från början så märkte jag att hon var okoncentrerad på annat än honom. Så mitt i träningen så stack hon till Cain och skulle leka! Hmm, totalt blind och döv vovve med noll kunskap om inkallning. Fast jag blev jättearg... Inte sjutton hjälpte det. Så brukar hon faktiskt inte göra mitt under arbete...
Fick tag i henne och skällde och gormade och tänkte att nu skulle hon få se vad kul jag hade på planen UTAN henne. Band fast henne i staketet och sedan kastade jag och Luppen bollen mellan varandra och Cain försökte få tag i den. Lekte lite med Cain också och oj,oj,oj vad sotis hon blev! Bra, tänkte jag, så kan det gå! Efter ca 5 minuter gick jag och hämtade henne och sa att NU ska vi träna! Pytt, hon tittade inte åt mig, utan hon skulle IGEN till Cain. Förbaskade hund! Liite mer WILL TO PLEASE, tack!

Så det blev inte så mycket till träning idag. Lite linf omväxlande med GAMA-övningar blev det, men med den koncentrationen på Cain så kändes det ogjort!
Lite hopp, lite budföring, lite fjärr och lite inkallande med ställande gjorde vi. Ink m ställ blev riktigt bra idag! Även fjärren gick bra!

Platsliggning igen med bara två hundar... Tyvärr! Det var ju förstås lite synd, det hade varit bra!

Sedan fick de leka en stund innan vi åkte hem för att städa! Inte så kul! Luppen bytte bort dammsugning mot en och halv timmes promenad med Lectra. Frågan är vem som är mest dum??

Nu är det bara fem dagar kvar till tävling och nerverna börjar spöka... Snälla, om det finns något/ någon som det lönar sig att be till, berätta för mig! Jag gör precis vad som helst för att vi ska klara det på lördag!

2 kommentarer:

  1. Hej Eva! Grattis till era framgångar o ni kämpar vidare. Amigo o jag har klarat av forts lydnaden nu. Lyckades få ihop det med jobb så vi missade inte ett tillfälle - de du! Annars skriver jag med tanke på stackars Jacken. I senaste nr av "Härliga Hund" (har sett den även på bibliotek)finns en artikel om foder-(kost-)tillskott mot eksem, mjäll, ledvärk mm bara ett halmstrå kanske, men jag tänkte på Jack som du skriver om. Jag hittade en mail adress till Vera Celander som tagit fram fodertillskottet; vera@bullmastiffs.net men jag har inte kollat om den fungerar. Kan det vara till någon hjälp så... Kommer "träningsgruppen" att träffas något under älgjakten? Eller är det bara Lars-Göran o ni som träffas? Nu kanske vi får lite mer tid över ... ska ställa ut nästa månad. Ha det så bra. Hälsningar Majlis & Amigo

    SvaraRadera
  2. Hej, hej, Majlis! Jag vidarebefodrar mailadressen till brorsan. Tack för den!Vilken tur att Jack är en så cool och lugn kille nu när han måste hålla sig så still.
    Träningsgruppen, ja! Vi har inte träffats sedan då när du var med sist... Tror, jag. Alla har haft fullt upp... Hade hoppats att vi kunde träffas för en trevlig dag ute vid Dansarbacken innan snön kommer men jag har inte hört med de andra än! Kanske vi kan fixa nåt efter att jägarna skjutit av sig den värsta skjutlusten?? Ska höra mig för. Eller kanske du hinner före? Fråga kan man alltid! Hälsn. Eva

    SvaraRadera