söndag 1 november 2009

Sön 1/11. Klubben. + liten uppdat!


Tränat vid klubben idag. Gick igenom Tvåan + framförgående och även lite kryp ute.

Jättesnabbt läggande idag. Alltså kan jag inte skylla på kylan när hon är seg. För det var allt lite kallt idag!

Snabb och villig apportering med bara pyttelite tugg...

Fjärren gick bra om än lite segt.

Ställandet. Hmm, där lade hon sig istället... Flera gånger. Why??? Fick till det rätt, till slut.

Fritt Följ. Rätt OK, men hö halt blir inte bra. Helt om, blir bra om JAG gör rätt. Alltså 50-50% chans. Men nu vet jag iaf hur jag ska göra, ska bara göra så också...

Hoppet. Lite segt sitt på andra sidan, som vanligt! Men villigt ändå på nåt konstigt sätt.

Rutan. Nja.. Det går toppen ena gången och nästa inte... Men snabbt ut. Bra det!

Framförgåendet. Som vanligt. Går ut snabbt, drar lite och drar åt vänster... Stannar fort men inte rakt. Då blev hon sur på mig när jag försökte rikta in henne rakt genom att vända på baken. Hon vände sig om och bet efter mig!!!!  Då blev jag vansinnigt arg, kastade ner henne i backen. Gjorde om samma delmomentet flera gånger tills hon slutade med de dumheterna. Visserligen brukar jag inte styra henne genom att flytta på rumpan handgripligen, men det är ingen ursäkt! Så får hon INTE göra!  Usch, jag blev så arg så jag blev rädd för mig själv och jag fick en jäkla hjärtklappning. Inte kul att bli så arg... som tur är, händer det väldigt sällan!
Förutom de små petitesserna så gick ff bra! Ha ha...

Kryp. Lekte mest padda... Gav upp rätt fort. Gör väl nåt fel, som vanligt...

Sedan lekte vi lite agility. Så kul! Hon gjorde en jättesnygg slalom! Snabbt och rätt! Många pinnar!

I stort blev jag nöjd, förutom vårt lilla gruff!

Idag har Lectras syster, Insight Lara klarat av debuten i Ettan. Med ett klart godkänt tredjepris! Grattis, Therese och Lara!

Peters Rhodesian Ridgeback Jack, som jag berättat om förut, är nu opererad även i vänster armbåge. Det var lika illa där som i det högra.... Men samtidigt så hade den första op lyckats så pass bra att de inte ville ge upp ännu!  Två veckor i absolut stillhet och sedan 4 veckor med bara lugna, korta promenader och en massa rehab med sim och gymnastik osv. Sedan får de se hur Jack mår eller om beslutet måste omprövas... Nu kan de inte göra något mer...
Riktigt jobbigt för hela familjen och inte minst för Jack... En bur och ännu fler mattor finns på plats för att göra livet lite enklare så länge! 

Jack i sin nya, fina bur. Han ser så liten ut, trots att han nu väger 37 kilo och är större än Lectra!


Jack, 4  1/2 månad


Lillebror Peter, Max och Adam tillsammans med valparna. Vilken är Jack? Ingen aning, förmodligen den i Peters knä?



En lååång arbetsvecka framför mig...

Uppdatering!
Kom på att jag idag för FÖRSTA gången, såg att Lectra reste liiite lite RAGG!!!  Hon tyckte att hon såg eller hörde något inne på granntomten och blev vansinnigt uppretad, av vad det nu var... Vi såg inget...  Så det är kanske dags för ännu en ny fas i hennes utveckling??  Hon har faktiskt stått stilla riktigt länge nu!  Ovanligt länge! Kanske det också hörde ihop med att Lectra blev sur idag på träningen?!
Who knows?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar