tisdag 20 oktober 2009

Tis 20/10. Lite trist + kul konsert

Åh, jag vill inte!


Jag vill inte att det ska bli vinter och en massa snö! Förbaskade hund, hon ändrar då på allt jag tyckt förr!  Jag brukar älska vintern, med kyla och en massa snö. Sååå vackert!


Jag vill kunna spåra när jag vill!


Kommer nog att bli lite spår ändå. Kan t.ex vara på gubbens jobb där de plogar rent. Lade stekt leverspår där förra vintern och det gick finemang det!  Kanske vi även kan lägga spår inne i de stora lokalerna. Får prova!


Jag vill kunna träna när jag vill! Mörkt när vi går till jobbet och mörkt när vi kommer tillbaka...


Fixa lampor till baksidan, kanske???


Vi kommer att vara tvungna att lära in onödiga saker för att kunna aktivera Lectra.


Eller så kommer vi att ha ett alldeles fantastiskt kryp till våren. Nä, troligen inte...


Kanske bättre på upplet iaf? Det måste väl gå att träna även i snö?!


Kan det inte åtminstone få vara barmark till Jul?


Snö mellan Jul och sista januari! Lagom!


Tränat lite idag. Bra nog!


Med bollkastaren. Taggad hund. Som lyssnar lite för dåligt...


Rutan utan band, ja det blir nog bra detta! Så småningom. Ska prova med spray vad det lider. Och sågspån.


Inkallande med ställande. Inga problem.


Fjärren. Inte några problem med det heller.


Apporten. Inget tugg, vad jag kunde se. Rätt snabb återgång också!


Hoppet. Snabbare sitt på andra sidan när bollen är med. Förstås!


Läggande. Helt okej.


Måste komma ihåg att gå bakom huset i Platsen...


Linf. Nä, jag menar Fritt följ. För ivrig att få bollen. Korrigerar sig i tid och otid då... Även när det är rätt... För långt fram som vanligt...  Ingen skillnad på hur hon går lös, mot hur hon går MED koppel. Eftersom jag aldrig rättat genom kopplet så märker Lectra nog ingen större skillnad.


Kryp. Nja. Blir nog svårt för oss.


Leta efter Mattes nyckelknippa! Svårare att hitta än annat. Hittar ungefär varannan gång men får inte med sig dom upp från backen.Så då markerar hon genom att krafsa på dom. Lustigt! Har hon inte gjort med något annat.


Mera kryp senare inne. Bättre utan targetsticka och med att jag håller ned baken lite... Säkert tokigt men...


Lectra har också hjälpt Husse att kratta löv idag! Tar lite längre tid då!

Fjärrskylten är klar o funkar bra! Men är inte så snyggt målat... Jag är den minst konstnärliga person jag vet...

Har idag bokat biljetter till Whitney Houston som kommer till Globen i Juni-10. Så otroligt roligt!  Tar med mig min dotter Camilla som är skadad från barndomstiden då hon var tvungen att lyssna en hel del på Whitney. 1500 spänn... Hoppas bara Whitney inte faller ned i drogträsket innan dess!


Som sagt. Gott nog!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar