torsdag 29 oktober 2009

Tors 29/10. Trött och sliten!



Alltså, jag är bra kär i Laekenoisen också! Men den rasen är kanske inte direkt vacker. Jo, jag tycker fasiken det!!



Så trött idag... Jobbigt jobb!

Pelletsbrännaren stannar ungefär en gång i timmen. Reservdel på gång, förhoppningsvis före helgen. Annars blir vi galna av detta passande...

Så skönt att ta en promenad fast jag egentligen inte orkade. Inte är det en lögn,att man mår bra av lite frisk luft. Den varan har vi inte direkt gott om på jobbet, om man säger så...

Lite piggare när vovven och jag kom hem från kvällsprommisen, så lite kryp blev det iaf!

Idag är det premiär för träning i sporthallen i  Grängesberg. Och vi kan inte vara med, förstås! Den här gången är det Luppen som jobbar kväll... 

Men i morrn blir det träning igen! Kul, kul!

Fick älgben av en arbetskamrat idag. Så snällt!  Lectra fick ett och hon slickade lite skeptiskt på det först och tittade på mig som om - går det  här verkligen att äta?? Knäpphund! Allt annat hon hittar stoppar hon minsann i sig. Utan någon tvekan! Men det tog sig och det blev renskrapat. Men jag hade nog velat att hon skulle tuggat på det ute... Hade lagt fram en av hennes filtar och lagt henne och benet där men rätt som det var låg den fulingen, på rumsmattan i alla fall... Bläää! Lite blod och blodlukt... Blev inte direkt sugen på att pussas med henne! Men vill inte att hon ska ligga ute på lilla nakna magen och bli kall...

Förresten! Jag avbokade min tid för vaccinering mot bacon-feber! Det man inte dör av, det härdar. Nä, det där lät inte rätt, va???  Men nåt sånt menar jag iaf!

Idag fyller mina tvillingsystrar år! GRATTIS, Anne och Mona! Love You!

Jaha! Dags att kolla brännaren igen...

2 kommentarer:

  1. Tjena syrra, syster Yster här. Hoppas allt är väl med dig, här är det helt galet. Boston (Weimaraner)har hunnit bli 6 mån. och skiter i vad vi säger och är allmänt en jobbig
    byrackig, Charlie 4år(Ungersk Vizla)är ju desto smartare. Lägger väl snart ut Boston på blocket.Otur med morsan men tur att du slipper städa, hihi. Kram på dig hälsa Luppen. Anette

    SvaraRadera
  2. Nettan! Då har väl Boston lyckats tuffa till Charlie lite?? Killar är väl alltid jobbiga, vilken ålder de än är i! Hälsa du med! Kramen!

    SvaraRadera