fredag 9 oktober 2009

Fre 9/10. Oj, oj, oj!

Hem och försökte vila lite efter jobbet så det inte  hänger på trötthet i morrn, om vi lyckas eller inte. Lyckades väl blunda i en kvart iaf... Jag är inte så bra på att vila!

Vad gjorde vi sen? Vad kan vi ha gjort? Vad brukar vi göra? Jämt och ständigt?

Jo, vi åkte till K.L.U.B.B.E.N.

Surprise, surprise!

Gjorde en snabb genomgång med utlovad grillad kyckling vid bilen. Tänk att vi faktiskt går och köper grillad kyckling BARA till hunden...
Att Lectra kommer ihåg att vi ibland har belöningen vid bilen. Ja, det behöver vi inte fundera över, för det är helt glasklart! Funkar jättebra!

Så ingen godis på plan idag, dock lite glada utrop och även en gång mindre glatt utrop! Det var vid språng marschen då fröken fick ett litet för glatt humör och istället ville leka! Fy på sig, Lectra!
 Två platsliggningar med mycket störningar och på nya, ovanliga platser och två linförighets pass. Idag kändes det bra, kycklingens förtjänst eller?

Ibland vet jag inte vad som är bäst; en hund som ALLTID gör det hon ska men  lite för sakta = typ, åttor. Eller en för ivrig hund som då går snabbare men riskerar att slarva och då vet man ju inte. Det kan ju bli tior då, eller myycket mindre.... Tror förstås att det är bättre med en pålitlig hund! Och Lectra brukar som sagt var ALDRIG vägra något... Åh, jag är så kär i den där hunden!

Just nu kan jag knappt höra vad jag tänker för det är ett himla pipande från sängen där Luppen och Lectra brottas. Den pipbollen tål tydligen hur mycket som helst och den kan låta på en miljon olika sätt! Hon älskar den och tar t.o.m. med sig den när hon byter plats på nätterna. Och en liten knuff får den så den ger ifrån sig ett litet pip. Även nattetid...

Kbk tänker hyra in sig i Grängesbergs Fotbollshall under vintern! Hoppas vi kan vara med några gånger fast vi har våra jäkla arbetstider... Så vi inte får börja om till våren som sist! Tränade knappt något alls på hela vintern.
Hoppas på att även LBK gör något liknade. Värt mycket för oss! Eller rättare, det är nödvändigt för oss att underhålla det vi kan!

Kostar oss 3,5 arbetsdagars lön plus Helg OB-tillägg att ta tjänstledigt för dessa två tävlingar.... Inte ens det är bra på mitt jobb! En tjänsteledighetskvot på 1,75 per dag...  Tar gubben tjänstledigt en dag så dras det bara en dags lön. Men inte så på kommunala "kvinnoarbeten".

Tänker ta tag i det där sedan när vi FÅTT LP1 i morrn! Då är nästa mål att vinna på Europtipset, där är jag en riktig hejare! 13 rätt nästa!

Vrearnen, nä jag menar nerverna då?? Ja, jag är nog rätt uppgiven. Det får gå som det vill och jag har bestämt mig för att tänka som så, att bara för att vi har bestämt att inte tävla mer i år så kommer det ju en vår igen... Men jag skulle bra gärna vilja att Lectra klarar Platsen, det skulle kännas som en bra avslutning på säsongen!

Håll tummar och tassar för alla tre ekipagen från Kopparberg! Vi, Annelie med Eddie och Sara med Viggo. = Tre första pristagare, hoppas jag!

En liten whisky nu och en god natts sömn senare. Så vet vi snart hur det gått!

Höll på att glömma! Min nya fina jacka kom idag. Så nice så! Tung var den och jag såg väl bylsig ut även i den. Jag är väl förmodligen "bylsig"... Men den verkar väldigt praktiskt och bra. Tyckte kanske att ryggfickan satt väl långt ned, men man vänjer sig väl! Nöjd!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar