torsdag 8 oktober 2009

Tors 8/10. Bara en dag kvar...

Nu börjar det bli väl pirrigt i magen! Är mest nervös för att bli fööör nervös på lördag. För då spelar det ingen roll hur bra lilla Lectra kan momenten. Då kan jag göra bort mig och säga fel eller göra några andra omöjliga fel... Typ, glömma bort vad vi håller på med för moment. Som jag gjorde i Lindesberg! Det var inte kul det.

Åkte iaf till klubben idag igen för nästa sista träningen.

Körde hela Ettan med extra mycket linförighet i den rätta ordningen förutom att vi även lade in apellens hopp och apportering också.

Bara enstaka godisbitar men muntligt beröm lite oftare. Godis i skål vid bilen istället. Som sagt, det är inga problem egentligen för oss att få ihop 160 poäng! Blir förmodligen inga 10:or pga dålig fart och nervig Matte. Men det gör inget bara vi klarar oss!

Idag provade vi Rutan igen men utan några markeringar alls utan bara koner och i början syntes det att Lectra letade efter banden. Gumman! Hon blev lite förvirrad men det gick till slut ändå!

Fjärren gick bra!

Inkallande med ställande och hopp med apport gick skitbra. Kryp, nja! Där blir vi nog inga stjärnor kanske...
Provade även inkallande med både ställande och läggande. Ja, ni! Ni skulle sett vad fort Lectra både ställde sig och lade sig när jag kallade in henne MED BOLLKASTAREN på axeln! BC-fart ta mig f_n!

Avslutade igen med Platsliggning där jag efter en minut gick och gömde mig bakom bilen. För första gången! Har bara gått runt husknuten hemma på tomten förut. Satt bakom bilen i dryga minuten och under den tiden kom det ut några okända gubbar från klubbstugan och morsade. Lectra såg ut att ha fullständig koll men hon låg stilla hela tiden!

Blev lite orolig för eventuellt skjutning på lördag, tyckte jag hörde nåt mumlande om det från gubbarna... Lectra tror jag inte blir störd av det men jag vet att andra kan bli det... Förresten under platsliggningen kanske hon blir störd av skott!

EN BRA TRÄNING IDAG IGEN. Vi har roligare än vanligt just nu när vi tränar. Fast jag vet inte varför!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar