onsdag 28 oktober 2009

Ons 28/10. Bara tråkigt... + uppdatering.

Jädrans pelletsbrännare! Den bara krånglar hela tiden och vi får springa i källaren och passa på den! Den stannar och krånglar och kallt blir det inne. Killen som har reservdelar är visst lite odisponibel just nu... Och har varit hela veckan. Så av den kommer det ingen hjälp. Finns ingen annan här i närheten tydligen heller. Denna byhåla...

Kanske dags att borra???

Blir ingen besök till helgen. Mor har brutit armen. Ja, vi slipper iofs städa... Kanske man borde städa liiite ändå?

Träningstider bokade i Grängesberg nu. Vi kan faktiskt flera ggr fram till jul. Det duger rätt bra! Sen får vi väl se om det blir kul, vilka träningskamrater vi får och hurdan stämningen blir. Viktigt att träna med rätt personer förstås! Och naturligtvis hur vår tjej reagerar på den miljön! Men nu blir det kanske så pass många gånger så hon vänjer sig!

Igår när vi tog sista kissvändan så kom det ett gäng ungdomar utanför precis när vi gick ut genom grinden. Lectra blev så där vaktig som hon blir när det är mörkt så hon lekte farlig dobbe och lät och hade sig. Helt plötsligt tappade jag taget om kopplet och hon for iväg som en skållad råtta! Skithunden. Hann knappt se vart hon tog vägen! Kolsvart ute var det. Som tur var så stack hon åt motsatta hållet och inte rakt på ungdomarna. De hade nog blivit rätt rädda om hon hade kommit i full sula, ylandes och sett farlig ut... Tack o lov, så stannade hon faktiskt och kom tillbaka när jag skrek på henne. Blir alltid så snopen över att hon blivit så "vuxen" och mogen så hon lyder!!!  På promenaden efter det, blev det mycket morr och koll över axeln från vår lilla mörkrädda tös. Hon är ju sååå stor och farlig vår tjej! På avstånd i alla fall. Hon sprang ju också åt fel håll... Ifrån de läskiga och högljudda ungarna!

Idag så har vi inte hunnit med så mycket mer än jobb, krånglat med pannan och promenerat. Den Skotska hjorthunden kom förbi idag igen och den här gången blev Lectra bara lite skällig i början. Sedan var det lekinviter och lilla (stora) Nesta blev också sugen på lek. Så snart kan de nog springa lite tillsammans. Där har nog inte många hundar så stor chans att hänga med i svängarna. Även om det finns Greyhound i dobermann och de älskar att springa så är det inte möjligt! Sen kanske vår tomt är för liten för att de ska hinna få upp farten. Synd det! Undrar om det är storleken hon reagerar negativt på. Det är ju trots allt inte så ofta hon träffar större hundkompisar.

Fått läxa av Ann-Britt. Ska "gångträna" mig själv i korridorerna på jobbet, på att få till lite vändningar som är lättare för Lectra att se. Ann-Britt tror att mitt sätt att gå, gör det för svårt för gumman...
Så nu kommer de på jobbet tro att jag blivit helkocko. Eller rättare, få det bekräftat... Får en stark känsla av att Ann-Britt kommer att köra hårt med oss framöver. Stora planer! Bra det!

Vi har krypt idag. Blir så trött på att Lectra är sååå ivrig och snabb... Och så har hon en för lååång kropp eller vad det är för fel.

I morgon får vi se vad veterinärerna säger om brorsans Jack. Om resultatet av den första artroskopin blir godkänt. Det är ett måste för att de i morgon ska göra operationen även på det andra benet. Annars...
Det måste blivit bra nog! Vi håller tummar och tassar!

Ja, men det här blev ju riktigt många ord av praktiskt taget ingenting. Undrar om jag skriver för att slippa göra något annat..

Dåå gåår jag neeed i min källare, där leeever jag sällare, hum hum hum!

UPPDATERING:

Nu kom jag på något kul! Lectra söker mycket kontakt de få dagar som hon varit ensam hemma en stund eller när vi inte har aktiverat henne så mycket. Och hon gör det genom att gå fot så fint på promenaderna. Med DEN kontakten! Så nu förtiden försöker jag varva linförighet och kamplek och Lectra tycker det är så kul! Och jag med. En alert Lectra kan man inte annat än bli lycklig av! Hellre en tjej som går "fot" villigt och jätteglatt och kanske lite för långt fram, än en seeg tjej som inte ens försöker hinna med... Fast man vet ju aldrig vilket av det gumsingen väljer! Eller så är det som vanligt, mig det hänger på. Fast jag jobbar på det också!

Lite upplet i mörker gör vi också titt som tätt. Också kul. Och bra för mig, att bara lita på att Lectra kommer in med grejerna utan att jag ser var hon är hela tiden. Vilket hon alltid gör!

Se där! Nu vart det lite mer positivt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar