fredag 16 oktober 2009

Fre 16/10. Inget som är bra!

Luppen aktiverade Lectra igår med uppletande på tomten och långa promenader + liten prom. i vår skog. Tror inte jägarna håller till där?!

Mycket på jobbet. Haft en överbeläggning som är borta nu = mer oroligt igen över neddragningar av personal och schemaförändringar... och byten av "chefer". Aldrig lugnt och tryggt där, inte!

Baconfeber- vaccin för mig på torsdag!

Lectra BLEV dålig i magen... Mycket dålig... Av benet? Mycket trött tjej nu...

Tråkigt väder... Vill ha en kall, solig och knastrig höstdag!

Jag fick gå hem från jobbet pga ont i svanskotan. Igen... Hoppas jag hann mota Olle i grind.

5 kommentarer:

  1. Men inte kan de väl dra ner på personal om ni inte är underbelagda? Det verkar ju helt sjukt...

    Therese

    SvaraRadera
  2. Jo, för de ska helt enkelt dra ned på antal vårdplatser... Alltså måste även personalen minskas. T.o.m avgångsvederlag för frivilliga diskuteras för att "bli av med några"!

    SvaraRadera
  3. Hej!
    Det var nog troligtvis benet hon blev dålig av, skulle aldrig kunna ge ett sånt till Elice. Då skulle hon bli jättedålig i magen. Dock kan frysta råa märgben funka bra, spola dem lite under vatten och ge som dem är. Svårt med rökta saker som grisöron m.m. När Elice var liten kunde hon inte ens äta vanliga tuggben men det funkar bra nuförtiden om de inte är jättestora.
    / Angelica och Elice samt lillasyster Polly, Engelsk Springer Spaniel 3 månader gammal :)

    SvaraRadera
  4. Angelica! Hej! Vad kul att du tittade in! Gav Lectra ett rått märgben en gång och hon bara tittade på det... Får försöka igen!

    Skaffat en bebis minsann! Bra namn! Jag är svårt beroende av Polly, så håll undan henne från mig... Jag vill oxå ha en bebis!

    SvaraRadera
  5. Det är skojj att läsa om era äventyr i din blogg :) Polly är ett väldigt bra namn, passar dessutom utmärkt för hon är mörk brun och vit till färgen. Det är jätteroligt med en en till hund, jag kände att jag inte fysiskt skulle orka med två dobermann samtidigt utan ville skaffa en lite mindre men pigg och tålig hund. Det är jättekul med spaniel! Självklart är det jättekul med dobermann oxå, men det är himla roligt med två olika hundraser i familjen samtidigt, man kan vara aktiv inom så stort område. Och det är kul att se hur glad Elice är över en kompis :)
    Klart ni ska skaffa en bebis! Blir det en till dobbis?

    SvaraRadera