tisdag 27 oktober 2009

Tis 27/10. Ff, sök och upplet.

Vilken rolig träning idag!

Träffade Ann-Britt och Riva vid klubben på förmiddagen. Började med lite sökövningar för Riva och det ser ju så kul ut. Men å andra sidan var det Luppen som var figge och stack och gömde sig. Det är det jag har lite svårt för när det gäller sök... Vara tvungen att ligga och gömma sig i ris och blött och annat elände i skogen. Massa otyg som biter en också, kanske!
Fast visst, jag har ändrat på mig rätt mycket  för Lectras skull, så vem vet? Snart ligger jag väl där och blir biten av vargar och elefanter m.m.

Ja, iaf! Vi gjorde några nybörjar sökövningar även med Lectra senare. Vet inte om hon fattade, tror hon mer spårade... Men kul hade hon. Och hon hittade förstås Husse. Sånt kan vi ju göra sedan när snön kommit!

Sedan uppletande! Ann-Britt lade i värsta snåriga marken med en massa gamla träd som blåst omkull med vassa pinnar rakt upp i luften. Där vågade inte jag låta vår klumpedunsa leta... Ser förstås framför mig hur Lectra i full fart, hoppar och studsar och sedan landar på någon pinne som sticker rakt upp! Ja, jag vet! Jag ÄR fjantig...
Riva klarade sina två skick snyggt och snabbt! (utan skador...)
Till Lectra vallade vi nere vid "tävlingsuppletet". Lade tre grejer och det var inga problem alls med det. Lättare än vanligt! Snabbt och snyggt.

Tillbaka på plan hjälpte Ann-Britt mig med Fritt följ. Som vanligt var det förstås jag som fick en massa förmaningar! Sånt som jag måste tänka på för att göra det lättare för Lectra. Jag gör det för svårt, jag...  Måste fortfarande tänka på att dela upp och inte köra hela momenten. Tänka mer på hur jag går och vilken fart jag har samt att hjälpa henne mer så det blir rätt. Även att bryta mitt i  och berömma lite MER ibland när det blir extra bra. Jag gör alltid "klart" först...  Ja, ett BRA får Lectra direkt men inte just något mer. Låter så självklart men är det inte, inte för mig!

JAG HATAR ATT INTE VETA ELLER KUNNA!!!!  Och så är det alltid, jag som inte fattar...

Hur som, vi fick till några riktigt snygga i hög fart och med tjusiga, snygga vändningar och halter till slut!

Avslut med spring och lek för hundarna. Men Riva var inte så intresserad av att leka idag utan ville helst jaga bort Lectra från Ann-Britt. Som det verkade.

Men en toppen träning! Tack,  Ann-Britt! Det här gör vi om snart!

Jobbet väntar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar