tisdag 3 november 2009

Tis 3/11. Första titeln!

Igår jobbade vi dag, både jag och Luppen, och då blir det bara prommisar för Lectra = alltså, inget att orda om.

Så även idag förutom att vi satte på oss reflexvästar på mig och Lectra och gick till skogs! Så skönt!

Kom mig äntligen för igår, att faktiskt fråga en jägare om riskerna i skogen nu. Och jägaren ifråga, såg ut som ett enda stort frågetecken...  -Varför skulle du inte gå i skogen, frågade han. Och jag berättade om mina nojjor om allt man läser i tidningarna om folk som blivit skjutna av jägare... Men som han sa, hur ofta står det att det är civilt folk som blivit skjutna i jakttider? Och jag har bara läst om att jägarna av misstag skjutit "sina egna"! Och inte det heller är ju - tack o lov så vanligt. Så nu tänker jag inte vara nojjig längre! Sätter bara på oss, så vi blir extra synliga och knallar på!

Både jag och Lectra njuter så av att bara och gå och gå ibland. Tankarna yr hitan och ditan. Ja, Lectras vet jag inget om, där är det väl mest lukterna som styr henne! Gick med henne i 10-meters lina just för att kunna koppla av lite. Och det var tur! För jag gick just och tänkte att det var konstigt att Lectra inte fick någon vittring, när hon förstås fick det! Och drog iväg. Det är med nöd och näppe som jag hinner med att hålla fast  utan att blir omkulldragen eller tappa taget om linan. Det går så fort och nästan 33 kilo sticker i en fart som ja, jag vet inte, man hinner inte ens se att det är något. Inte ens om jag råkar titta på henne just då! Som vanligt såg inte jag något. Luppen och alla andra ser ofta rådjur och jag som går mer i skogen än någon annan jag känner, ser nästan aldrig nåt! Sett  rådjur två gånger och aldrig något annat djur... Strange!

Idag tränade jag lite höger och vänster med Lectra också. Gör ju det emellanåt och tycker det går rätt bra! Kan vara skönt att hon kan det utifall att, jag någon gång springer i skogen med henne!

Igår så hade Hunddata på SKK skrivit in vår första titel: LP1! Måste erkänna att jag tycker det är lite kul!

Fortfarande bor vi nästan i källaren för reservdelen har fortfarande inte kommit... Suck! Första och sista  vi gör om dagarna + en miljon gånger där emellan och även om någon av oss vaknar på natten, så går vi ned och kämpar igång brännaren! Tar ca en halvtimme varje gång. Som om man inte har annat roligare för sig... Hoppas den kommer som utlovat idag.

Tränade lite Fritt Följ innan jag gick till jobbet och det går bättre och bättre! Jag gick med hund och utan hund och jag t.om sa BRA åt mig själv om jag var duktig. Av bara gammal vana... Inte klokt, ju! Mitt största problem är för tillfället höger svängar och höger halt. Fattar inte vad jag gör för fel. Försöker göra likadant som till vänster men jag får inte till det. Vare sig med Lectra elller utan. Och om jag inte kan gå själv hur sjutton ska det kunna gå med vovven???

Hmm, eftersom jag inte tror att skriva på blogg, är en giltig orsak till att komma försent, måste jag nog kila iväg nu...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar