torsdag 26 november 2009

Tor 26/11. Försvunnen dag.


Titta vad jag har hittat! Det är inte klokt vad de hittar på. Men prylgalen som jag är, så blir jag förstås lockad. Men jag SKA INTE!!! Finns på den här sidan: http://www.keepwalking.se/sv/product/10/Stegraknare-for-hund


Ja, vart den här dagen tagit vägen, vet jag då rakt inte... Men borta och lost är den!

Sov i över sex timmar utan att få en endaste hostattack! Very nice! Tack, Cocillana!

Har pluggat på diagnosen; låsningar i bäckenlederna. Tycker inte att symtomen stämmer med de jag har... Smärtorna ska tydligen gå ut i benen och det gör de inte på mig. Mitt stora problem är ju minsta böjning framåt samtidigt som jag jobbar med armarna. Alltså, typiska jobbrörelser! Jobba med åldringar som ligger i sängen och väger massor... Inte lätt t.ex. att sätta på strumpor på någon med en hand samtidigt som jag lär hålla i mig i sänggrindarna med den andra handen! Eller att hjälpa till med den personlig hygienen. Men att gå och stå rak, är det inga problem med. Jo, när det är som värst. Men inte den "vanliga" smärtan... ska bli spännande att se vad röntgen visar. Undrar hur länge jag får vänta på den!

Annars känner jag mig riktigt bra just nu! Ont i halsen fortfarande men är iaf på bättringsvägen. Hade jag haft feber så hade jag misstänkt baconfeber. Men ingen feber.

Lectras julklapp ligger nu på bordet och lockar. Bäst att slå in den i papper fooort! Så vi inte tjuvar den för tidigt...

Bara boll-lek för Lectra idag. Plus promenixat förstås! Jo förresten, vi har visst tränat lite! Vi tränade hårt i grenen: hoppa över dammsugarslangen medan den är igång!!! Inte lätt, ska gudarna veta. Vår lilla fega hare brukar slinka iväg till den våning som inte dammsugaren befinner sig på. Men inte idag. För jag höll på i köket och joxade och då kan inte matvraket gå upp heller! Och kanske missa chansen till något gott? No way! Så då passade jag förstås på att ha lite terapeutiska övningar! Matte visade Lectra genom att först skutta över själv och samtidigt säga hopp, ett par gånger. Sedan lurade jag med fegisen och så sprang vi tillsammans mot åbäket och jaaaa, jag fick henne att hoppa över! Tjoho!! Så där höll vi på ett tag. Är detta beteende riktigt friskt?

Förutom denna svåra övning har inte vilden gjort något "vettigt" alls idag. Bara hjälpt mig i köket i flera timmar. Nu är jag verkligen i Julmats-lagartagen. Lectra har svårt att slita sig ifrån köket. Sådan matte sådan hund. Matgalna bägge två! Idag gjorde jag en underbar "Saffransgratäng med potatis och palsternacka". Min nya jultradition. Så annorlunda och så god! Yammi, yammi!

I morgon blir det till att laga en god laxpatè. Tror jag skippar Janssons i år. Blir så mycket annat gott så ingen kommer att vilja ha sånt...

Millans förslag; våga vägra julskinka! Men nä... det klarar inte jag... Men man kan ju köpa "en glad gris". Alltså ekologiskt kött. Fattar inte hur någon levande kan låta djur ha det så dåligt... Vaddå empati!

Ja, alldeles för lite hundsnack idag. Skärpning! Ett långt spår i morgon, kanske?

Ingen som vill köpa Back on Track-täcket??

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar