lördag 21 november 2009

Lör 21/11. Träning hemma.

Promenad i vår skog i dag med långlina. Jag hade ingen lust idag att gå och hålla koll på vilden. Skönt ibland att bara gå och fundera lite. Med linan på så kan jag, lite beroende på var vi går, släppa den och bara gå.

Blir helt slut och svettas för ingenting nu. Förkylningen med värsta hostattackerna plus värktabletterna är nog orsaken! Tur jag inte röker längre. 10 år sedan vi slutade nästa månad! Duktiga vi!

Luppen har hjälpt till med flytt och städning vid klubben idag. Och då var jag och Lectra hemma och stekte världens godaste julköttbullar! Tyvärr blev de för lösa... Att det alltid ska vara något fel på alla recept! Men det är så kul att jag nu för tiden aldrig behöver stå i köket ensam. Jag har alltid bra sällskap av Lectra! Upptäckte idag att även ansjovis går ned i det stora gapet nedanför mig! Blä, jag skulle aldrig stoppa bara ansjovis i min mun... Men hon var himla bra på att diska köttbullsmetskastrullen! Mindre bra som smakråd. Känns inte så pålitlig!

Vi har också tränat idag, hemma på tomten. En rätt så taggad vovve som skötte sig ordentligt bra idag. Ett stort aber dock. Damen sätter sig så snett i Fritt Följ numera.... Nästan varenda gång! Blir så trött! Fattar inte varför Lectra alltid ska hitta på nya "fel" hela tiden? Saker som hon kunnat bra förr??? Tröttsamt! Men bra kontakt iaf.
Rutan blev inte bra första gången men sedan gick det riktigt bra! Gick in från olika håll, även snett mot den. Med band och utan. Jag provade att gå upp på kullen också och skickade därifrån. No problemas! Hon ställde sig t.o.m. i mitten flera gånger. Av en slump visserligen men vem vet, kanske hon till slut märker och fattar att  -shit, vad Matte blir glad när jag står här i mitten!!  Så går drömmen!
Apportering utan tugg och perfekt hopp! Thjoho! Fjärren helt OK, så även inkallande med ställande. Läggande under gång, tja det var nog lite för kallt om magen, för hon lade sig men inte riktigt ända ned... Ja, hon skötte det mesta riktigt bra idag. Så kul!

Jag har blivit inspirerad av Ann-Britts -SLÄPP-BACKA till Riva när hon har leksaker. Så det provade vi idag. Kul ibland med sånt där onödigt kunnande!  

Jag jobbar hårt med att vara mer berömmande och attt berömma mer med både smek, lek och kamp. Istället för bara med godis. Jag har ju rätt svårt att vara sådär översvallande uppåt när jag berömmer. Jag är ju en tyst liten mus egentligen. Men jag märker ju att det går bättre när jag tjohoar. Så alltså är det bara att jobba på det! Vad gör man inte för Lectras skull??? Sen gäller det att lyckas med det bland folk också... Men det kommer nog, jag är en rätt envis person! Vänta bara tills jag är på hund nummer tio! Nähä... hund nummer två då?

Kryp, när vi kom in men där börjar jag tröttna...

Titta,  så stackars Lectra såg ut förra hösten när hon hade nässelfeber på hela kroppen... så svullen! Stumpan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar