söndag 29 november 2009

Sön 29/11. Åh!


Åh, vad jag hatar att sy... Tyget var hopplöst snett, vint och helt ologiskt i mönstret. Inte konstigt jag fick det billigt! Och jag som trodde ägarinnan var snäll... Det gick knappt att klippa tyget så ljusen liksom "stod rakt"! Vill ju inte ha hit brandkåren för att ljusen satt fyr på kåken... Men efter mycket tänkande, klippande och trixande så fick jag faktiskt ljusen raka till slut. Blev riktigt bra! Och maskinen krånglade inte alls! Bara hjärnan på mig den här gången... Bättre än så här kan nog inte våra fula 70-tals fönster se ut... Synd att inte orginalfönstren finns kvar. Kåken är ju rätt gammal, från -24! Så det var säkert fina "rutfönster" förr.

Klicka för förstoring, så mönstret syns! Och som vanligt, klicka på blå pilen uppe till vänster, för att komma tillbaka till bloggen! Men det kan alla redan, antar jag?!


Idag har Lectra följt med Luppen till Ludvika för att hjälpa Lars-Göran att flytta ett A-hinder till Kopparberg. Klubben fick överta det från LBK. Sjysst!

Lectra och Cain härjade ett tag med varandra. Cain blev visst lite sur på Lectra och ställde sig över gumman. - Fy på dig, Cain! Du behöver inte försöka bossa över Lectra, hon ger dig så gärna makten, helt frivilligt...
Kanske han blir lite sur för att han inte alltid hänger med?

Ja, det är det enda Stumpan fått göra idag, förutom långpromenaden på förmiddagen.

Det ska visst bli någon föreläsning och uppvisning om draghundssport snart. Så intressant! Men jag jobbar förstås kväll då... Jag jobbar ALLTID kväll när det är något kuligt på gång... Och ändå jobbar jag i snitt bara en vardagkväll i veckan. Det är nog någon som inte tycker jag ska få lära mig något, hi hi!

Slut på sjukskrivningen. Jobb i morrn! Lite ont i halsen fortfarande och rösten ger vika ibland. Ryggen känner jag inte av. Hoppas den håller ett tag!

I morgon åker vi till Grängesberg för träning! Vi, Anette och Totte, Angelica och Elice (Lectras halvsyrra) har hyrt inomhushallen privat då. Ska bli jättekul! Värt varenda öre, hoppas jag!

GRATTIS ANETTE B. PÅ FÖDELSEDAGEN!  SES I MORRN!

2 kommentarer:

  1. Angelica med jyckar29 november 2009 kl. 18:50

    Hej! Skulle bara meddela att vi blir en till hund imorgon, en dobermann hane som heter Donax och matte heter Janette. Hoppas det är OK med dej, det blir ju lite billigare då när vi blir en till. 115kr/ ekipage. Ses imorgon, ska bli mycket skojj!

    SvaraRadera
  2. Så klart att det är OK! Bara roligt med en dobbe till!
    Ja, vad roligt det ska bli! Ni tävlar väl snart oxå?! Vi får köra hårt i morrn!

    SvaraRadera