fredag 27 november 2009

Fre 27/11. Trött vovve...


Idag har vi försökt med att aktivera Lectra med både bollkastning, promenader och även lydnad. Inget av det var riktigt roligt idag... Hon verkar lite oengagerad! Det enda sättet hon är sig lik på är matlusten! Förstås! Hon är som hon var innan kastreringen, efter löp och lång tid efter. Ingen lust till nåt! Urtråkig tjej.
Iofs gick fritt följ och det lilla vi körde av det andra egentligen rätt bra men jag märkte så väl att det var godiset hon var ute efter. Alltså mer än vanligt!  Inte ens bollen var kul som belöning idag... så vi slutade rätt fort. Hon får väl också ha dåliga dagar, stumpan!

Det får bli en KRAV-märkt skinka! Inget att snacka om egentligen. Kosta vad det kosta vill.


Titta på den här videon som sprider sig som en löpeld på nätet nu! Gubben är 97 år och hunden nästan 17 år! Så söta så ett par tårar föll... Håller vi på lika länge? Eller håller vi inte alls?



Gjorde en helt förbaskat god "Laxpatè" idag! Uj, uj, uj! Nu är jag i stöten, tror jag. Förresten tycker jag att den borde heta "räkpatè" för det var massor av räkor i den också. Lectra gav sitt godkännande även hon!

Medan patèn stod i ugnen kollade vi på nya Star Trek och Luppen är inte så förtjust i sånt. Jag satt och fnissade och tyckte det var spännande, jag. Då säger min snälla gube -Förstås att du tycker om sådan här sk*tfilmer, det spelar likadant i ditt huvud! Hmm, om jag låter det spela riktigt bra så kan jag nästan ta det som något positivt. Eller va??? Science Fiction in my head...

Idag kom det nya Back on Track- täcket! Verkligen snabb leverans från dessa små nätbutiker! Super! Sitter perfekt på Lectra! Och nu kan hon galoppera också utan att bli så smått kvävd... jag är helnöjd. Men det var på gränsen att hon var för smal runt bröstkorgen! Vi har spännena så spända som möjligt. Tur hon inte är smalare?!

Men som Therese tyckte! En Obtrack på snyggbruden, vilken dröm! Nästa gång.

3 kommentarer:

  1. Ett tips! Om du ska köpa ett Obtrack-täcke så beställ från http://shop.brukshundcenter.se/index.php . En av de som äger det har själv dobermann. Jag fick ett perfekt sittande täcke då jag beställde. Bra service och snabb leverans. Ska skicka efter ett åt Lara därifrån.

    Therese

    SvaraRadera
  2. En sak till. Du måste ju lägga ut en bild på snygg-bruden i täcket så vi får se hur fin hon blev!:) Vilken storlek blev det?

    Therese

    SvaraRadera
  3. Väntar nog med Obtrack-täcke ett tag! Jul...
    Ska lägga ut en bild precis på stört. Det blev storlek 70. Hade nog räckt egentligen med 67... Det var svårt det här med storlekar!

    SvaraRadera