fredag 20 november 2009

Fre 20/11. Diagnos!

Varit hos farbror doktorn idag och krävt att något görs åt mitt svansproblem! Jag! Krävde! Kors!
Resultatet blev att jag efter 30 års problem från och till, faktiskt blev kroppsligt undersökt! Det ni. Och resultatet av det blev att jag fick reda på att jag inte alls har ont i svanskotan?! Utan att jag förmodligen har låsningar i bäckenlederna.... Inte vet jag om det är bättre eller sämre men att få reda på att jag faktiskt har ett fel på skelettet som även läkaren känner är bra! Jag har ont och jag har ett fel! Som förhoppningsvis går att göra något åt. Ska få en kallelse för röntgen av ryggen också. Äntligen! Jag är inte hypokondrisk...Yippie!


Till "Sussie"-skogen för att låta Lectra springa lös lite. Hon skötte sig jättebra idag. Vi gick dessutom rakt över en massa färsk älgskit och hon brydde sig inte ett dugg! Lectra fick upp vittring efter något flera gånger och startade jakten men bröt direkt när jag ropade in henne. Duktig kicka! Men visst, man måste helst ha bättre koll på omgivningen än vad hon har... Och inte kan vi bara strosa runt utan att ha koll på henne. Då är hon borta, rätt som det är... Men det har blivit bättre iaf.


På väg hem mötte vi en bekant från jobbet med hennes två blandiskillar. Så då gick vi tillbaka in i skogen och så fick de springa lite tillsammans. Lectra fick dock bara springa med en av dem i taget. För risken var visst stor att de skulle sticka annars.... Och Lectra, ja hon skulle förstås hängt med då...  det var två kastrerade killar i samma ålder som Lectra och Lectra fick faktiskt försöka säga åt den ena att ge sjutton i hennes bak! Men som vanligt säger hon ifrån lite för snällt! Men vi blir lika impade varje gång hon faktiskt försöker! Hon kanske kan, vår farliga dobbe??

Inte vår tjej!


Beställde ett BoT-täcke igår! Nu får vi hålla tummarna att det sitter bättre än på bilderna jag sett...Om inte annat, så kanske de nästan magiska egenskaperna är så fantastiska som utlovas! Jag har själv provat på BoT-knästöd. Och det kändes jättebra!

6 kommentarer:

  1. Vilken storlek beställde du och hur lång är Lectra i ryggen? Tänkte faktiskt köpa ett BoT nättäcke att ha inne efter träning nu i vinter.

    Therese

    SvaraRadera
  2. Jag köpte storlek 63 och jag tror (minnet...) Lectra är 60 i ryggen. Stumpan sover nu men kollar senare igen. Men lugna dig tills vi får vårt täcke så kan du se hur det passar på Lectra! Det skickades igår så det kommer väl i veckan.

    SvaraRadera
  3. Oj, bara 60! Då är hon nästan högrektangulär då? Synd att tax-systern Lara inte kan dela med sig av lite längd. Här är det metervara...:D
    Ska bli spännande att se hur det sitter!

    Therese

    SvaraRadera
  4. Nä, nu blev jag orolig... Tänk om jag mätt tokigt??? Har aldrig tyckt att Lectra varit mindre än andra dobbar vi mött. Snarare tvärtom! Måste kolla detta genast! Fast igår när hon mötte på den läskiga figgen i skogen, hade Lectra en kropp på minst en och en halv meter. Lovar!

    SvaraRadera
  5. Hur har du mätt? Från där manken börjar till svansroten? Det kan vara svårt att få rätt mått då de gärna kryper ihop lite då man ska mäta och greja. Det kan skilja flera cm ibland. Hoppas att det blir bra iaf. Lara får jag till mellan 65-66 cm på ett ungefär.

    Therese

    SvaraRadera