tisdag 10 november 2009

Tis 10/11. Lite kul och mycket tråkigt...

Igår klockan halv tio kom labben Rocky förbi och lekte en stund med Lectra! Det var ett bra avslut på dagen, tyckte hon och slocknade som en klubbad säl sedan! Och det gjorde jag med...

Efter kissvändan i morse åkte vi och handlade och hämtade paket. Två snygga golvlampor från Lampgallerian. Med dimmer. Jättenöjd!

Jag och Lectra fick inte plats i vår stora buss så vi fick vackert vänta på ICA-parkeringen medan Luppen åkte hem med mat + paket. Vi måste faktiskt ta tag i det där med att greja en större bil.. Det är ju pinsamt, det här!

Ja, sedan tänkte vi åka och göra långa budföringar i Sussie-skogen för att låta  Lectra  springa av sig lite. Ja, jag vet att det är latmans varianten men jag har så jäkla ont i svanskotan efter jobbhelgen och Luppen kände sig inte riktigt bra. Såå...
Men icke! Vi klarar inte av att stå stilla utan vi springer och gömmer oss på var sitt håll så fort Lectra är utom synhåll. Vi kan inte låta bli, för det är ju så kul för henne! Strunt samma i hur vi mår! Förresten mår vi bättre bara av att se henne lycklig. En bra biverkan av hundar, eller hur? Trött och lycklig, blev hon iaf!

Mötte Ann-Britt och Riva på promenad och stämde träff i morgon för lite kul i skogen!

På eftermiddagen körde jag lite av varje hemma på gården men det var en splittrad Lectra idag... Visserligen var grannhundarna ute men det brukar hon inte bry sig om när det vankas träning! Hon hade mycket att hålla koll på idag. Verkar som om Lectra nuförtiden är för vaktig just när vi är hemma på tomten... Som om det är uppgift nummer ett, att hålla koll på omgivningen. Men så är hon ju faktiskt en dobbe också!
Så vi jobbade bara en halvtimme ungefär.

Sedan ringde jag till grannen med Rocky och frågade om jag fick låna honom en stund. Förstås fick jag det, så jag gick och hämtade honom. Men kille som han är så gick det inget bra när grannens Leonberger var ute samtidigt... Han var mest sur och intresserad på dem och blev nästan lite irriterad på Lectra när hon försökte få igång honom. Men hon lyckades så pass att Rocky blev trött iaf. Dock inte hon förstås... Ja ja, en liten kort stund fick hon leka!

Det blir nog inget mer för Lectra idag!

GUNILLA! Du har mitt fulla stöd och all min medkänsla...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar