torsdag 19 november 2009

Tors 19/11. Mörkerträning.

I morse vaknade jag utan röst. Lät mest som en gammal skata. Och ja, då är det väl som det ska! Ont i halsen också... Men det blev tack o lov bättre senare fram på dagen.

Regn och regn! Nu räcker det väl med regn... Vart har de fina, kalla höstdagarna med blå himmel tagit vägen? Fast jag vill inte ha snö än, en vecka före Jul kan den få komma.

Suttit vid datorn nästan hela dagen. Nä, förresten stått har jag gjort. Tänker prova om datorstolen gör min värk i svansen sämre. Kanske den rentav är orsaken till värken? Sitter rätt mycket och leker vid datorn...

Letat efter bra hundtäcken. Vill ha ett som går ned lite över benen och baken. Det ser inte lika snyggt ut kanske som ett tight täcke, men det struntar jag i. Det är trots allt funktionen på min fryslort som är viktigast!
Lutar åt något av dessa!
  
   Det här:


Eller det här:

Fast nog ser det ut som det är lite för litet på den här vovven?? Och nya regler angående BOT!

Gamla regeln.
 Angående den hundväst som säljsunder varumärket ”Back-On-Track”

Nationella Dopingkommissionen (NatDopK) vill uppmärksamma SKKs medlemmar på att västen Back-On-Track marknadsförs med information om att den har egenskaper som påskyndar bland annat läkning av olika skador på hundar, och/eller häver smärta för hunden och att detta sker genom att västen är preparerad med ospecifiserade keramiska substanser.
Därigenom har NatDopK beslutat att västen faller under Dopingreglementets 7.1 Otillåtna metoder, vilket betyder att det är 14 dygns karenstid efter det att västen använts. Karenstiden innebär då att hundägaren inte får använda ”Back-On-Track-västen”14 dygn innan hunden deltar på prov, utställning eller tävling. Denna karenstid gäller oavsett om hunden anses vara frisk eller inte.

OBS! denna karenstid gäller OAVSETT om hunden anses vara frisk eller inte!

Nya regeln:
Angående den hundväst som säljs under varumärket ”Back-On-Track”


Nationella Dopingkommissionen (NatDopK) vill uppmärksamma SKKs medlemmar på att västen Back-On-Track marknadsförs med information om att den har egenskaper som påskyndar bland annat läkning av olika skador på hundar, och/eller häver smärta för hunden och att detta sker genom att västen är preparerad med ospecifiserade keramiska substanser.
Därigenom har NatDopK beslutat att västen faller under Dopingreglementets 7.1 Otillåtna metoder, vilket betyder att det är 7 dygns karenstid efter det att västen använts. Karenstiden innebär då att hundägaren inte får använda "Back-On-Track-västen" 7 dygn innan hunden deltar på prov, utställning eller tävling. Denna karenstid gäller om hunden INTE anses vara frisk.

OBS! denna karenstid gäller om hunden INTE anses vara frisk.

Ja, nog om detta! Svårt att välja har jag i alla fall! Förresten hur ska det kunna kollas???

Senare träffade vi Ann-Britt och Riva för lite träning vid Tallheden. Nästan mörker och regn. Men det gjorde ingenting alls. Däremot så kastade Luppen boll med bollkastaren medan vi väntade på de andra. Inte så smart. Lectra blev totalt fixerad idag av både boll och husse. Onödigt...

Lite lustigt! Ann-Britt tycker jag ställer för stora krav på min hund och jag tycker detsamma om hennes på Riva! Fick till slut den där otroliga kontakten med Lectra iaf men hon var fortfarande för ivrig, jag snubblade nästan över henne. För långt fram och trängde så jag blev gaaaalen!

Slutar som vanligt med lek. Fast vad de gjorde under leken har vi ingen aning om. De sprang som galna, helt tysta och totalt osynliga i mörkret!

Fått reda på att det är 61 hundar anmälda till lydnadstävlingarna i Björnidet (LBK). Himla tur att vi inte ska vara med... Det hade aldrig mina nerver pallat... Synd att jag jobbar då, annars hade det varit kul att åkt dit och tittat. Flera som vi känner till ska vara med!

Förresten blev Lectra dålig i magen inatt. Hade fått råa ben i går. Vi tog bort det rätt fort ifrån henne men tydligen inte tillräckligt snart. Hon blev inte så himla dålig men så pass så att hon ville ut mitt i natta. Inte så kul. Så inga fler råa ben! Så j*kla gott tycker hon inte att det är ändå.





2 kommentarer:

  1. Många tycker att BoT har väldigt dålig passform. Har tittat på bilderna förut och den ser ju inte direkt imponerande ut. Detta är täckena med den i särklass bästa passformen, samt suverän kvalitet http://www.obtrack.com/sv/index.html . Kan varmt rekommenderas! Annars är Dogman Breath Time väldigt bra! Jag har ju gått igenom en del märken och modeller av hundtäcken genom åren, men dessa 2 har jag fastnat för.

    Therese

    Ps. Ben är jättegott...ja allt är faktiskt jättegott!
    Hälsningar Det Svarta Hålet (syster Lara)

    SvaraRadera
  2. Tja, Therese! Ja, Obtracken är otroligt snygg och sitter säkert som en smäck! Men jag har hört att den inte är så varm och att folk då har dubbla täcken... Ett Dogman BT har vi, dock lite för stort. Jag beställde BoT igår kväll... hoppas att den inte sitter som på bilderna! Men absolut, ett Obtrack på en svart dobbe! Kan det bli snyggare??? Får väl bli ett sånt oxå!

    SvaraRadera