tisdag 1 september 2009

Äntligen spår igen!

Så var det då äntligen dags för spårträning. Vi har inte gått något spår på 11 dagar, räknade jag ut. Och då var det på den förhatliga rådjurs/fågel-åkern... Som inte gick bra. Skogsspår har vi inte gått sedan apellen. Fy oss! Men vi har koncentrerat oss på lydnaden...

Och idag visade sig det vara lite smådumt... Förstås! Vår lilla vilde blev sååå ivrig!

Men vi tar det från början.

Vi åkte till Galgbacken och Luppen lade där ett apellspår.
Sedan åkte vi till klubben och där var det vi vanliga plus Bosse+Ing-Britt och Hanna med Bonnie. Kul!
Kollade på kläder och hittade en jacka jag velat ha men den fanns bara att prova i en storlek och jag vill inte slänga 650 spänn i sjön igen. Kan ju inte sälja vidare med våra namn på direkt...
Vi kom också underfund om att Bosse och Ing-Britt precis hade gått spår precis där vi också lagt.... Hur ska det gå, undrade vi...Vi får väl skylla oss själva. Det är stor risk att någon av oss i klubben lägger spår just där. Vi brukar ju det!
HOPPAS ALLA FÖRSTÅR ATT DE INTE SKA LÄGGA SPÅR DÄR NU I HELGEN!!! DÅ FÖRSTÖR DE FÖR OSS SOM SKA TÄVLA!
Lectra var idag för ivrig och ville inte sköta sig bra på plan, ville FRAMÅT fort, mest hela tiden..
Gjorde budföring med Helena, utan problem.
Platsen med 6 hundar. Lectra nosade i backen. Fy, Lectra! Jag harklade mig lite och då slutade hon. Annars inga problem idag, tack o lov!
Sedan hoppade vi lite, inga problem.

Dags att gå spåret då. Låg i 75 minuter. Lectra var minst sagt HET! Rusade iväg, verkade inte ha problem med spåret. Luppen gick efter. Jag såg en stor kantarell och då måste jag, MITT DUMMA FÅN, tala om det. Skriker -kantarell! Lectra stannar och tittar på mig. Då har jag begripit vad jag gjorde och kommit till sans, så jag stod bara still. Hon tog upp spåret och rusade vidare. Tog första vinkeln snyggt! Jaha, en pinne bort... hon saktade kanske ned farten lite och då hittade JAG pinne nummer två. Den hade Lectra gått rakt över... Tog andra vinkeln ännu snyggare och var sedan noga med nosen i backen ända till slutpinnen! Tur för henne!
Där fick vi för att vi inte spårat med henne! Tror INTe att hon blev störd av att Sarco gått spår i närheten men däremot var hon för ivrig på själva spåret. Tycker iofs att det är lite svår terräng att gå i med den farten. Jag måste försöka se vart jag sätter fötterna och vem vet, jag kanske missar när hon markerar? Fast nu gick ju Luppen bakom och han såg inte heller att hon visade något... Fan, faktiskt! Herregud, vi har ju gått hur många kilometerspår som helst med henne och då haft 7 pinnar och hon har klarat nästan alla pinnar jämt. Och nu tar hon inte ens de i apellen... Vi får hoppas att hon inte gör så på söndag... får försöka lägga så många spår vi hinner innan dess!

Fast den här helgen tänker jag inte vara positiv inför, för det funkar ju inte... Så jag är beredd att sitta vid datorn på måndag och försöka pussla ihop jobb med fler tävlingar!

Natti!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar