söndag 20 september 2009

En helt vanlig träningsdag!



Idag var jag faktiskt så duktig så jag kom iväg till ICA-parkeringen fär att träna lite där bland bilarna! Brukar kunna hitta på en massa som jag MÅSTE göra för att slippa(som jag sedan ändå aldrig gör...) Jag behöver åka till klubben för att få tummen ur... Ja, idag blev det av ändå. Körde mest linförighet och framförgående. Tycker att det gick rätt så bra med tanke på störningarna. Lectra är rätt så lättstörd, vår groda... Men jag var den mest envisa av oss idag och vann till slut hennes koncentration! Nu när jag inte har någon tävlingspress på mig med ffg så klarar jag av bättre att kämpa med den. Utan att lacka ur... Är det kanske därför som det också går lite bättre???
Gjorde en platsliggning också fast med kort avstånd men med godisregn och alla möjliga små störningar. Inga hundar tyvärr. Det är så konstigt, jag tycker jag går rätt mycket med Lectra (inte lika mycket som Lup iofs) men vi träffar nästan aldrig på någon med hund!

Senare på kvällen så lade jag ett spår igen på vår nya favvoplats. Där vågar jag gå långa spår för jag hör stora vägen och då ska jag väl klara att låta bli att gå vilse!
Jag lade strax över 600 meter, 4 små + slut.
Åkte den här gången bara till Tallheden för lite träning under liggtiden. Körde igenom passet, med extra mycket linförighet. Börjar bli bra tjatigt det här, så nu får vi se till att greja sista förstapriset den 10:e... Tiden räcker nästan aldrig för att göra Ettan och dessutom lägga till nya moment.
Ja, lite ffg gjorde vi också iaf och det blev snyggt idag, rakt och fint. Både läggande och ställande och inkallning gjordes snabbt och korrekt. Ny apport och det blir inte lika mycket tugg då!

Tillbaka till spåret! Gick bra idag också, Lectra tog alla pinnar och även slutet! Har märkt att hon tappar spåret några sekunder (och hon hinner lågt på dessa sekunder...) ibland direkt efter att hon hittat en pinne och markerat och fått godis. Det går väl för fort precis när hon startar! Och jag brukar inte hålla emot då men det kanske jag borde... Hon hittar spåret super fort igen men ändå! Behöver nog träna in lite nya tankar i mig att jag faktiskt inte har så stor tidspress på mig. Att vi kanske i lugn och ro kan samla ihop oss, både jag och Lectra och att det inte gör något om det tar en halvminut till innan hon sticker iväg igen!
Likaså vet jag inte hur jag ska få stopp på tuggandet på pinnarna. Det verkar som om när jag försöker hindra Lectra från att tugga så slutar hon ta upp dem med risk för att jag missar när de markeras. Och hindrar jag henne inte så går de nästan sönder direkt. Behövs ju bara lite tryck så går de itu! Jag får väl försöka hinna med lite "pinnträning" senare! Lite petitesser, eller?

En rätt bra träningsdag och inte långt efter att vi kommit hem så kom störtregnet!
-Vi hade i alla fall tur med vädret - . Så kan vi säga om nästan hela sommaren!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar