måndag 7 september 2009

Vila!

Härligt för både mig och Lectra med lite semester från träningen. Undrar hur länge det håller i sig? Man får liksom lite mer tid till att - ja, vadå? Städa?
Men just nu är det skönt!

Bara sköna promenader och jag tänker gå så mycket jag bara kan i skogen! Innan den förskräckliga älgjakten börjar... För då törs f-n gå ut i det vilda...Skjut alla på en gång, vet ja! Och alla vargar, lodjur, björnar och gärna alla fåglar också! Så vi kan få gå och strosa i lugn och ro med våra dobbar i skogen och plocka lite svamp. Vicken dröm...

Idag tänkte vi åka och göra det roligaste Lectra vet; åka och kasta med bollkastaren i Tallheden. Tji, fick vi! Det var en massa folk där med konstiga skor. Som om någon idiot satt spikar under fötterna...

Ja, så då tog bilen ratten i egna händer och styrde kosan mot klubben! Bilen är nog ett vanedjur den också...

Och lilla Lectra njuter så hon skakar och kommer in med bollen och sätter sig blixtsnabbt fint ned. Hmm, lite av den farten på lydnadsplanen vore finfint det!

Kunde inte hålla mig helt... Lectra fick gå liiite fot och ett par läggande under gång när hon var så taggad. Men inte blir det så bra med bollkastaren på axeln! Hon blir för ivrig förstås!

Tänker inte sätta ut protokollet från igår för det var verkligen inget att skryta över. Som jag skrivit förr, snart är linförigheten nere på 0 poängs-nivån...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar