tisdag 29 september 2009

tis 29/9. "byaträning"


    Lectra solar sig lite!

Nu strular det på gubbens jobb också. De har för lite jobb.. Så därför får Luppen hålla på och ändra sina arbetstider lite då och då. För j--ligt! Så nu verkar vi inte kunna planera just något. Varken hundträning eller annat. Allt blir fel... Och Lectra får därför vara mer ensam hemma och det gillar ingen av oss. Hoppas tiderna blir bättre snart! Tänk om vi går och blir arbetslösa båda två....

Ingen fri träning idag heller, se ovan!

Så då fick jag och Lectra gå på lite "byaträning" istället. Säkert nyttigt det med! Vi gick omkring lite överallt. Lade henne på Platsen, ibland i koppellängd bara. Är rädd att hon skulle sticka ut bland bilarna annars! Framförgående och linförighet bland bilarna på ICA-parkeringen gjorde vi med. Och allt går som vanligt bra med godis i närheten... Hur sjutton ska jag någonsin kunna få hennes koncentration utan gott??? Måste jag rycka i kopplet och bli arg på henne? Jag är ju inte direkt bra på det... Tror aldrig jag använder kopplet för att få henne att gå fot. Bara röst, godis eller bryter och börjar om. Men tydligen så struntar hon då i mig om jag inte gör dessa saker. Och sist jag läste regelboken så stod det, att jag inte får använda någon av mina metoder på tävling....
Blir så trött på mig själv för att jag aldrig kommer på metoden med stort M... Som funkar på vår godisråtta!
Framförgående verkar iaf funka för det mesta numera. Ja, förmodligen inte om vi skulle tävla förstås!

På lördag ska vi träna med Doris-Linda och på söndag åker vi nog till Ludvika för att träna med dem! Om de nu fortfarande har söndagsträning? Vi har inte haft möjlighet att åka dit på evigheter!

Vi skulle behöva träna platsliggning fler gånger innan tävlingen. Men när vi aldrig kan gå på friaträningen...

Nä, när man håller på med hundträning skulle man behöva vara "hemmafru" . Kanske en karriär som ANNA ANKA???  Fast då behövs ju iofs en Paul Anka...

Dags att gå till mitt kära jobb igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar