tisdag 29 september 2009

MIN HJÄLTE!

Nu på eftermiddagen var MIN gubbe och MIN vovve med och räddade två små pojkar ur en rullande bil!

Lectra och Luppen gick i godan ro när Lup ser och hör något ljud och tittar utåt vägen. Då ser han två barn i en bil, modell större, som kommer rullande nedför vägen. Alltså nedförsbacke! Två barn UTAN förare i bilen! Lup får panik och slänger sig ut i vägen, framför bilen och försöker få stopp på den. Vilket han naturligtvis inte klarar... Inte genast iaf. Lectra hänger med i kopplet, stackarn. Han vågade förstås inte släppa kopplet för då hade ju hon säkert sprungit ut i vägen och blivit påkörd...Luppen tror att han skrek för livet och så småningom kom två killar och hjälpte till. De bara stannade sina bilar och rusade ut, lämnade bilar med bildörrarna öppna mitt i vägen. Då hade Lup fått ner farten lite iaf och de fick på något omöjligt sätt in bilen över trottoarkanten. Eller om något av barnen kom åt ratten. Hur som helst så fick de stopp på bilen precis innan den skulle till att tippa ned i det djupa dikeskansten precis vid Stora Gården! Då var Lup helt slut, kan jag lova. Och visst, min gubbe börjar bli lite till åren, men stark som en oxe, det är han! Och utan honom hade det kunnat sluta riktigt illa... De fick inte upp vare sig fram - eller bakdörrar men fick ut barnen genom bakdörrs fönstret. Risken för att bilen skulle tippa var stor...Men de fick ut dem helskinnade men stackarna var direkt panikslagna. De med...
Tänk om Luppen inte reagerat så snabbt och utan att tänka bara slängt sig framför bilen... Då hade bilen fått ännu högre fart nedför backen tills den hade krockat med antingen en bil eller kanske med bron utanför sjukhemmet....
Tror inte mamman (som varit arg på barnen när hon var inne på Bokhandeln) låter sina barn vara ensamma i bilen fler gånger...

Och stackars Luppen och stackars Lectra var allt bra skärrade efteråt. Lectra var helt mjällig men det gick över fort som tur var! Luppen har ont lite överallt i musklerna.

Så typiskt min Lup att så totalt osjälviskt bara kasta sig ut så där när någon behöver hjälp... Han är också genuint godhjärtad!

2 kommentarer:

  1. Snacka om vardagshjälte!!!! Han kanske räddade liv denna dag!
    Var stolt!

    Åse

    SvaraRadera
  2. Det är jag! Är riktigt mallig över honom, faktiskt!

    SvaraRadera