fredag 4 september 2009

Genomkörning innan tävling!

Puh, vilken stressig dag!

På jobbet råder det krigstämning mellan personalen, det blir man lite lätt stressad av! Inplanerat krismöte som jag naturligtvis MÅSTE gå på. Dessutom på min enda lediga dag nästa vecka... Kul! T.o.m. drömmer mardrömmar om jobbet. Någon som har ett ledigt jobb till mig?

Låter det som en perfekt psykisk peppning för att det ska gå bra på tävlingar??? Inte!

Ja, iaf! Efter jobbet åkte jag hem för att vila en mikrostund tillsammans med trött gubbe och hund. Luppen hade tillsammans med Bosse snitslat tävlingspåren i regn och rusk. Tack o lov att Luppen är så underbar. Och vilken tur jag haft; att även han blev helt såld på det här med hundträning! Jag skulle inte kunna hålla på med det här utan hans stöd. Luv U, Lup!

Hmm, var var jag någonstans?

Jo, efter vilan åkte vi till klubben IGEN för att träna med Annelie, Ing-Britt och Bosse. Ing-Britt kommenderade mig igenom Ettan plus lite av Apellen. Jag tyckte själv att det gick rätt skapligt. Tror att hon lade sig lite sent i läggandet och som vanligt tugg på apporten. Annars precis som vanligt. Framförgåendet helt ok, budföringen också men med lite stöt i mig.
Och ta mig tusan, jag tror vi fått en lösning på Lectras grodhopp! Tack vare Ann-Britt igår. Hon tyckte vi skulle prova att ha längre avstånd till hindret (för att inte Lectra ska fastna över det i framtidens högre hopp) och hon hoppar faktiskt bättre och snyggare då! Vi har inte tänkt så långt och inte vet vi heller hur det blir med tävlandet senare. Men det gör heller inget om hon hoppar snyggare redan nu, förstås!

Bosse tyckte Lectra gick snyggt (lite långt fram bara) och att vi hade fin kontakt. Jättekul att höra av en domare! Vi hade Bosse som vår första instruktör på valpkursen, så han har sett hur hon är när hon leker Tjuren Ferdinand. Och hellre sitter och luktar på blommor än tränar... Så en klar förbättring sedan dess är det ju. Oftast! Nog har hon kvar liiite sådana tendenser emellanåt!

Men vi får som vanligt se hur vår lilla primadonna sköter sig i morgon. Om hon känner för att visa fler än de närmast sörjande att hon kan! Man vet ju aldrig med Lectra-grodan!

Storm, regn och rusk! Kan vi inte få lite bättre väder till i morrn... Lectra struntar i regnet men gillar inte blåst...

3 kommentarer:

  1. Hejsan!!
    Tack för besöket på min hemsida! Var in på Hällefors bk´s hemsida å såg att ni fick ett 2:a pris - attans då, ni som bara hade ett 1:a pris kvar!!! På bilderna på hemsidan såg det ju såå bra ut så fortsätt kämpa!!
    Efter en vecka i solen laddar jag å Riva inför våran tävlingshelg den 19 - 20 september! Håll tummarna för oss då :) Ha det gott!! //Malin & Riva

    SvaraRadera
  2. Ja, kul å hamna mitt i en kris när man börjar nytt jobb..
    Hoppas helgem går bra för er! Håller tummarna!!!

    //Emma

    SvaraRadera
  3. Malin! En vecka i solen... Vilken dröm... Ja, vi håller både tassar och tummar för er då. Men med den lilla, träningstokiga vovve du har så går det säkert bra!

    Emma! Så klart du får ett annat jobb snart och vår "kris" på jobbet finns alltid! Är det inte det ena så är det, det andra! Men du kunde ju inte veta vilken bisvärm du skulle hamna i...Stackars dig! Och på tävlingen idag gick det åt skogen med platsliggningen... Vi ses på jobbet!

    SvaraRadera