onsdag 2 september 2009

Puh! Som vanligt igen!


Tack o lov, Lectra är tillbaka i samma gamla spår igen. Gick som en stadig ångvält i spåret idag igen. (Nä, kanske inte en ångvält, de går inte så fort.) Så bra, så bra!

Trodde jag nog inte för på långprommisen idag var hon så där spattig som hon blir ibland! Lite hispig och ser spöken och hör ljud där det inte finns något! Knäppskallen!

Kvällen började lite kul med att vi stötte på Annelie och Helena i skogen! Förstås där vi skulle lägga. Hmm, det är kanske dags att utöka med lite nya spårmarker...
Ja, vi fick åka lite längre bort bara, inga problem. Då blev det på helt nya marker för oss och det är bara bra.
När Luppen kom tillbaka efter att ha lagt spåret var han lite andfådd och då blev jag orolig, det har han nog aldrig varit förr. Och jag har inte på långa vägar lika bra kondis som han och så ska jag bli framdragen av Lectra också! Risk för benbrott?

Åkte till klubben och då var förstås Annelie och Helena redan där + Lars-Göran som klippte gräset .
Lars-Göran, hör av dig när du ska klippa nästa gång så kan Luppen klippa istället. Så får du tid att träna Cain. Kanske vi får lite mer tid efter helgen... Förhoppningsvis! Det funkar inte bra när Lupp klipper gräs samtidigt som jag ska träna med Lectra... Såklart en vanesak men det får vi ta sedan när vi tävlat!

Idag slarvade jag över träningen lite, hade helt enkelt ingen lust! Just nu känner jag mig inte nervös alls inför helgen. Utan jag vill mest få tävlingarna överstökade!

Men allt gick väl idag som vanligt, tror jag! Lectra drog kanske ännu mer på framförgåendet men gick iaf rakt! Idag såg till och med jag att vår lilla padda hoppar lustigt! Högt, men konstigt och inte som andra! Inte speciellt snyggt, faktiskt...
Shit, jag hade tänkt fråga om någon ville gå nära Lectra med hund när hon låg platsen, ju... Det glömde jag! Förstås!

Åkte sedan till skogen igen. Det blåste rätt ordentligt men det är ju bara bra träning. Ivrig hund som vanligt men hon får allt lov att sitta still en stund innan vi går på! Och oj,oj,oj vad spåret gick utför och uppför och det ena med det andra. Men å andra sidan så gick det hur bra som helst. För fort förstås, jag var nära att ramla ett par gånger. Lectra gick klockrent idag igen. Precis som hon brukar. Snabbt, snyggt och tog upp pinnarna rätt! Det var inte heller fy skam att få blodpudding som belöning vid pinnarna! Gud, så skönt att det gick bra!
Det var nog bara att Lectra var för ivrig igår.
Fråga mig om blåsten var ett problem! Jag har ingen som helst aning! Vet inte ens OM det blåste, märkte inget alls. Hann väl inte, för så klart det måste ha blåst. Fråga också om Matte var andfådd efter spåret. Gissa!!!!

Åh, jag vill träna i Ludvika!

Nöjd med dagen! Fast inte behöver det fortsätta att blåsa så här???

2 kommentarer:

  1. Kul att ert spår gick bra. Eddi hade verkligen problem. Hittade 6 pinnar men inget slut :( Han irrade runt och letade rejält, men till slut tröttnade han. Det stärkte ju verkligen självförtroendet inför helgen...

    SvaraRadera
  2. Ja, det där självförtroendet... Kanske även Eddies fått sig en knäck?? Ett apellspår så han får lyckas igen? Något annat istället för pinne, kanske blodpudding i kladdig burk? Luktar smaskens, det! Om inte annat så för din skull...

    SvaraRadera