fredag 11 september 2009

OK träning idag!

Idag har Lectra fått åka till Örebro med Husse och jag fick allt gå till jobbet istället...

Sedan så har Husse och Lectra varit på BOVJAKT i vår lilla skog. Det hade varit ett rån mitt på blanka dagen i en Expertbutik. Ryktet hade gjort gällande att de stuckit in i vår skog så polis med hundar hade letat där. Det tyckte förstås Luppen var spännande så han gick på en egen liten tjuvjakt med vår "polishund"! Vet inte vad han hoppades hitta? Datorerna eller tjuvarna??? De kom hem tomhänta och levande iaf!

Senare på kvällen åkte vi en snabbis till klubben för vårt första riktiga träningspass sedan i lördags!!! Ivrig vovve idag! Fast det var nog tennisbollens förtjänst. Den fick mestadels vara belöning idag.
Hade den bl.a. under armen i linförigheten efter tips. Men tyckte som vanligt att hon blir lite för het när hon ser bollen. Och så var det lite besvärligt att hålla kvar den...
Annars gick det bra. Lite snabbare idag på det mesta, kul! Snygga hopp med en liten vilja till tjuvstart vid kommendering. Hmm, inte lätt, hon sitter och skakar i bakbenen när hon väntar! Så då tränade vi lite på att lura henne så hon väntar in MITT kommando och inte Luppens...
Körde ffg med störning av grejer och jag vet inte hur jag ska få bort att hon drar iväg till vänster jämt... Vare sig det finns nåt där eller inte. Fast nu har jag iaf tid att hålla på med detta moment som jag nog aldrig kommer att gilla...
De sköt på klubben bredvid men det bryr hon sig inte ett dugg om. Jo, förresten hon tjuvstartade en gång i hoppet när ett skott sköts... Hade tänkt gå lite närmare skjutbanan och leka lite bara men som vanligt glömmer jag vad jag planerat!

Sedan åkte vi hem för jag lär försöka däcka så fort jag kan. På vårt nya "rättvisa" schema så har jag som den enda av personalen fått 4 dagturer inkl. en delad tur. På en helg... INGEN annan jobbar fyra dagturer. Det blir faktiskt tungt det... Så var det med den rättvisan! Får se hur jag känner mig på måndag kväll!

Så hundträning blir det tyvärr inte mycket av...

Natti, natti!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar