torsdag 3 september 2009

Träning med Ann-Britt!

Lite lustigt egentligen! Åkte till klubben för att träna med Ing-Britt, trodde vi. Men jag hade läst fel i Gästboken (typiskt mig!) och det stod Ann-Britt! Jag var så inne på att Ing-Britt vill träna massor inför tävlingen på söndag så jag läste väl Ing-Britt för det...

Men det gick förstås precis lika bra med Ann-Britt! Det var inte första gången vi sågs men nog första gången vi tränade tillsammans. Jag blir förstås lite osäker på mig själv då men det gick hur bra som helst. Ann-Britt hjälpte mig så som jag behöver. Rakt på sak, men snällt. Inte bara ris utan mer talar om vad jag gör och hur jag skulle kunna prova istället. Uppmuntrande, förvillande, oväntat. Hon gjorde inte alls som jag är van vid och det var bara för mig att lyda! Annorlunda och jätte OK. Lectra gick hur bra som helst idag! Bästa framförgåendet hittills, snabbt ställande och läggande. Ja, hon gjorde allt bra egentligen. Lite strul med apell-apporteringen förstås, som vanligt... Dock gick Matte lite stelt, tyckte Ann-Britt, men det är ju faktiskt "normalt" gående för mig!

Sedan försökte jag hjälpa Ann-Britt med kommendering så gott jag kunde och tala om vad jag tycker. Hmm, det har jag inga problem med...

Hennes Schäfer är 9 månader och jätteduktig redan! Tävling i sikte där!

Tack, Ann-Britt! Det var en bra träning och det var länge sedan jag gick med ett stort flin under kommenderingen! Hatar annars det!

Och Lars-Göran är så duktig med klubbens hemsida! Han har skrivit ut där så fint vilken tid apell-lydnaden beräknas starta på söndag. Precis sådan info jag själv brukar efterlysa. Men just den här gången hade det varit fint om det blivit bortglömt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar