onsdag 24 februari 2010

Ons 24/2. Lek med Riva. Ulk-Lectra.

Imorse och även i måndags morse vaknade jag av att Lectra låg i sängen och ulkade. Det kom väl inte upp något men det var nära. Hmm, jag vet att hon gjort så förr när hon varit tom i magen men det har inte hänt sedan hon kastrerades. Vilket skedde för rätt precis ett år sedan. Just nu skulle hon ha löpt... Undrar om det har något samband med hormonerna? Även innan hon blev en "henom" så ulkade hon några gånger precis innan hon löpte! Hon verkar mer hungrig också för tillfället. Hur det nu är möjligt...

Lite ökad matranson på kvällen några dagar, kanske? Och lite senare?

Kanske även alla andra "problem" vi har nu också har med hormonerna att göra?! Har läst att det kan ta lång tid innan alla hormoner stabiliseras men jag kommer inte ihåg hur länge...

Känner mig lite nere och dessutom trött på hunden...

Har varit för mycket tjafs med henne sista veckan!
Skogspromenad idag?
NOT! NOT! NOT!

Nä, vi gick runt tråkiga Finnhyttan istället idag. Men gudars, så tråkigt det är att bara knalla runt på småvägar hela tiden. Tycker Lectra också verkade uttråkad!
Drog gjorde hon också. Ja, inte hela tiden men för mycket ändå. Kollade med Luppen senare hur hon går med honom. Det är ju oftast han som sköter promenader på byn och jag sköter skogsvandringarna. Eller kanske jag borde säga missköter, efter gårdagen...

Ja, iaf så behöver Lectra visst inte gå så himla fint med gubben utan hon får gå lite som hon vill, nosa lite här och nosa lite där! Såklart hon tyckte det var trist att gå med mig. Men jag tycker nog att hon ska kunna gå bredvid mig en längre sträcka i rask takt! Utan att dra... Men jag får skylla mig själv som inte själv gått sådana promenader. Men skogen är så mycket roligare...

Och tro på fan! Det sprang en hare före oss på vägen. Jag hatar vilda djur just nu...

Lek och bus blev det med kompisen Riva framåt kvällen! I massor av snö och en jättebacke fick de springa efter pinnar. Tyvärr så är ju Lectra för försiktig för att våga springa fram till pinnen. Hon vet ju att Riva vill ha den... När Lectra väl vågar så släpper hon direkt om Riva kommer för nära. Och Riva blir lite väl fixerad kanske av pinnen och struntar totalt i Lectra. Lectra försökte få igång Riva, bjöd in så fint till "vanlig" springlek. Men Riva nappade inte alls på det. ¨
Så Lectra gav väl upp och stod till slut mest och åt på pinnarna. Hon tänkte väl att det enda sättet att få Riva att vilja leka var, om hon åt upp dem. Lilla pluttan...

Nästa gång kanske vi kan vänta med att ta fram pinne/boll tills Lectra fått leka "normalt" en stund! Så hon också får ha mer kul.

Fattar inte att hon är så försiktig och inte alls vill ta för sig... Vi försöker att stärka henne så gott vi kan men lyckas nog inte. Hon är helt enkelt sån! Inte rädd, bara otroligt undergiven mot alla!

Ska försöka undvika kontroverser med lilla gumman några dagar, tills jag känner mig gladare i sinnet!

2 kommentarer:

  1. Vem flyttar ? du el Lectra ? jag menar eftersom ni ska försöka undvika kontroverser .

    SvaraRadera
  2. A: Det får allt bli Lectrasom flyttar! Ett par dagar med Riva och kissarna, kanske? Men om vi skippar skogen, koppelpromenader, träning osv osv så kanske vi kan hålla sams! ;)

    SvaraRadera