fredag 12 februari 2010

Fre 12/2. Normal promenad.


4 minus. Sol som försöker titta fram. Gick en promenad som gick så lätt för benen, så vi flög fram, både jag och Lectra! Vi gick nämligen på väl upptrampad skogstig och små vägar bara. Inget pulsande alls nästan. Så skönt! Bara lite otäckt med snön som ramlar ned överallt från träden och skrämmer slag på oss...

Långlinan hade vi på och vid hundmöten så går det finfint att kalla in henne till sidan. Kanske jag får ropa två gånger ibland... Men hon byter fokus från hund till mig. Nice!

Gick ändå bara 50 minuter, kände mig täppt och tät i bröstet... Har inte varit så mycket vila de här två lediga dagarna! Och nu ska jag jobbba hela helgen igen. Hur sjutton ska jag komma ifrån helgarbete???
Fokk frågar hela tiden om jag vill följa med på det ena och det andra. Och jag jobbar ALLTID då! I synnerhet om det handlar om hunderiet!
Luppen får ta en längre prommis sedan!

Tränade lite ligg/plats, skall och kryp när vi kom hem. Just for the fun of it!

Räckte tydligen för gumman gick direkt och lade sig efteråt.

Lectra slickade sig i baken i sängen igår kväll, hittade en liten blodfläck på lakanet. Blev orolig att hon hade blivit biten igår! Men jag såg bara en  liten peppla vid sidan av lilla "bakhålet". Lite blodig. Ingen aning om vad det är men får hålla koll!
Imorse smorde jag in pepplan med PROB-oljan och efter en stund bar Lectra sig lite konstigt åt. Lite oroligt. Hon gned nosen  lite mot mattan och jag bara -" nä, vad är det nu då???"
Men jag kom på att hon förmodligen fått PROB-olja på nosen och den är rätt stark... Efter att hon torkat av nosen mot mattan var hon som vanligt igen!

Upptäckte att TRÄNINGSKALENDERN jag gav Ann-Britt för att hon är en så bra träningskompis var min egen... Virriga jag gav henne fel förstås... Tur jag precis bara börjat skriva i den igår! Skrivit upp lite tävlingsdatum och inga hemligheter alls. Tråkigt va, Ann-Britt??

Angående "attacken" igår så tror jag att jag gör så att om B tänker ha hennes döva hund lös under träning så håller jag Lectra kopplad och så håller vi oss ifrån dem under tiden den är lös! Såklart att även en döv hund kan hitta på dumheter men den måste ju vara svårare att få stopp på. Och jag vill inte att Lectra ska träffa på "osnälla" hundar.... I synnerhet inte under träning. Träning ska bara vara kul! Jag får höra med B sen om vad hon tycker.



4 kommentarer:

  1. Ni skulle bara veta vad Eva skrivit ;-)) , mycket smaskigt och smått pinsamt minsann , hon bara skriver att det var " inga hemligheter alls" men det kan jag säga att det var det .... say no moore / Ann-Britt o Riva ( snäll hund )

    SvaraRadera
  2. A-B! Snäll hund men elak matte? Skvallerbytta bing bong!

    SvaraRadera
  3. Men Eva... Vad har du nu på gång...;)
    Visst är det härligt när solen tittar fram! Jag har varit ute i nästan 2 timmar i skogen med odjuren. Hade båda 2 lösa samtidigt och det gick enastående bra!:)

    Therese

    SvaraRadera
  4. Det var just detta Ann-Britt ville... Sätta igång en massa spekulationer. Hon har horn i pannan! ;-)Nä, men ärligt talat. Jag har ju värsta sanningsbehovet så jag berättar ALLT på bloggen och jag lovar - jag har inga hemlisar!!
    Vad härligt att det gick bra med dina lösa djur. Ibland måste man våga prova lyckan/turen/lydnaden!

    SvaraRadera