onsdag 10 februari 2010

Ons 10/2. Snö i massor!

Argumentera aldrig med en kvinna!

En man och en kvinna var på semester. Efter middagen ville maken ta en tupplur.
Frun bestämmer sig då för att ta en tur i båten, fastän hon inte känner till sjön. Hon åker ut en bit, lägger ankar och tar fram en bok och sätter sig och läser.
Plötsligt kommer skogvaktaren förbi i sin båt. Han stannar bredvid kvinnan och säger:
-God morgon, frun! Vad gör ni?
-Jag läser en bok, svarar hon (och tänker, syns inte det?)
-Det är fiskebegränsning här, informerar han.
-Ja, det är möjligt, men jag fiskar inte, jag läser.
-Ja, men du har utrustning till det. Så vitt jag vet, så kan du ju börja när som helst. Jag måste ta med dig in till stationen och skriva en rapport.
-För att jag läser? svarar hon tvivlande.
-Ja, det är fiskebegränsning här, informerar han igen.
-Men jag fiskar ju inte, jag läser.
-Jo, men du har utrustning till det, så du kan ju börja när som helst. Jag måste ta med dig in till stationen.
-Om du gör det blir jag tvungen att anmäla dig för sexuella trakasserier, säger kvinnan.
-Men jag har ju inte rört dig, säger skogvaktaren.
-Det är sant, men du har utrustning till det. Så vitt jag vet, så kan du ju börja när som helst.
-Ha en bra dag, frun! sa skogvaktaren och åkte iväg.

SLUTSATS: Argumentera aldrig med en kvinna som läser.. Det är troligt att hon kan tänka samtidigt!


Med en sällsynt förkylning i kroppen och en pigg Lectra gjorde jag som jag planerat. Gick ut i skogen och pulsade. Tanken var att det skulle bränna kalorier på mig och kanske bygga muskler på Lectra. Gick i en skog (ovanför Herrhagen) som det var länge sedan vi var i. Hade kanske tänkt att det skulle finnas skoterspår bitvis. Men icke!!!
Alltså, nog blev det förbrännande och muskelbyggande... Det var bara vi som gått där i djupa urskogen, såg knappt var stigen var. Fick gissa lite. Oftast lårhögt med snö, så gissa om Lectra fick studsa och hoppa. Hon fick jobba hårt! Och jag blev totalt dyngsur av svett.
Till slut tappade jag förstås bort stigen men tack o lov så kunde jag tack vare att vi gått uppåt hela tiden och vet hur stigarna går, något så när, gena rakt över skogen. Så till slut kom jag rätt igen. Konstigt att inga skotrar åkt där!
På nervägen upptäckte jag att mössan som jag trodde låg i fickan var borta... Så då fick vi vända och gå tillbaka UPPÅT igen. Då hade jag tröttnat, faktiskt. Efter ett par hundra meter hittade Lectra den och slemmade ner den fint. Hon var så där äckligt skummig i munnen då. Nice att få det på mössan!
Lectra fick gå med 15-meters linan idag och det var nog tur det. För oj, vad intressanta spår hon upptäckte. Och såg! Vi såg älgspår precis överallt och av någon anledning så är älgspår extra intressant för Lectra. Jag tror att hon även kände vittring av något/några djur för det var ett evigt sniffande i luften! Jag blev riktigt nervös... Jag vill inte stå öga mot öga med en älg!
Undrar om jag är en självplågare? Är livrädd att gå vilse, att typ bryta benen eller nåt, rädd för älg osv osv. Och ändå så går jag ut i skogen och virrar runt utan att knappt veta var jag är... Varenda dag, nästan. Adrenalinkickarna?

Nog måste "promenaden" ha gjort någon nytta kroppsligt!

När vi kom hem så slocknade Lectra i soffan! Och jag var rätt trött, jag med.

Apropå det, tittade på "Vinterspelen" på TV igår. Riktigt kul ibland! Jag är en sån total tävlingsmänniska så jag far runt i soffan och "hjälper" till med hela mig.  Och en del var så klantiga så man vred sig av skratt! En sådan snowracer som de hade, skulle jag vilja ha. Också. Mycket vill jag ha...


Usch, nu var det en man som plåtade grannens hus och gick omkring med en pärm! Tänker han sälja??? Hoppas inte! Vi har ju världens bästa granne. Han är oftast på resande fot... Tänk om det kommer en barnfamilj med hundra odrägliga ungar! Slut på att sitta ute i lugn och ro, en härlig sommardag.
Nä, jag hatar inte ungar, vill bara inte ha några som närmsta grannar!


Och Lectra gillar nu även Haricot Verts! När hon fick fundera lite och vågade sig på det fler gånger, så gick det ner till slut!


En annan grej hon börjat med är att på morgonkissvändan, så har hon börjat bli "vaktig". Morrar åt folk och fä! Va??Den där vaktinstinkten klarar hon inte av jämt... Men är det någon som säger nåt åt henne när hon morrar så blir hon glad och vill hälsa. Tokan!
Men hon låter ju lite farlig, faktiskt.
En ny fas?
Övergående, hoppas jag. Som alla andra ideèr hon haft!


I morrn ska vi träna med Ann-Britt och Birgitta. Fast jag kommer att skämmas över att vi förmodligen tacklat av lite...
Äh, förresten! Skippar samvetskvalet.


Nä, orkar inte skriva något mer idag. Ska slappa med en film och en kopp varmt te. Blev lite frusen efter skogen.
Hade suttit fint med en påse Polly. Som förkylnings "tröst". Men det blir det inget av med.
Aja baja!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar