måndag 8 februari 2010

Mån 8/2. Upplet. Vikten 69,3 kg.


Ännu en "bantarvecka" till ända! Minus 5 kg prick efter 4 veckor. Malligt nöjd! Det satt hårt den andra veckan men nu smälter fettet som smör i solsken. Tycker det går lätt, känner mig inte hungrig mer än innan... Snarare mindre. Jag kan nämligen vara konstant hungrig. Så det kurrar högt...
Vad äter jag då?
Ofta kokt ägg till frukost, nästan alltid kött och en massa broccoli eller bönor till middag. Typ ett paket bacon! Värsta godiset i mina ögon. Köttgalning är jag och jag älskar grönsaker! Har i äkta smör på grönsakerna också. Mums! Kolhydrater undviker jag. Så gärna så! Tar iofs en liten knäckemacka ibland i brist på bättre...Mycket apelsin, mättar bra! Har ätit lite Polly i helgen och även en liten wirre. Åt då mindre under dagen... Lite planering behövs!
Kan inte säga att jag rör mig så mycket mer... Mår bra, ingen grinighet eller matthet. Ingen huvudvärk heller. Lite ont i magen får jag alltid när jag håller igen, tyvärr...
Min plåtmage mår som bäst
när jag äter som en häst.
Hi hi!
Men inget att bråka om!

Idag tog vi oss en tur i "vår skog" där alla rådjur bor. Och älgar, harar och en räv som måtte bo alldeles i närheten för vi ser den ofta på gatan utanför oss. Senast igår fick den sig en utskällning av Lectra!
Lectra fick gå i 15-meters linan idag. Har inte tid med bortsprungen hund när jag ska iväg och jobba kväll... Och i "vår skog" vet jag ju att hon ofta tänker tanken att sticka!

Vi gick på vår lilla stig där knappt någon gått så det var otroligt mycket snö att pulsa  i. Skit jobbigt! En liten slinga som sommartid tar 20 minuter att gå runt tog i dag en hel timme! Visserligen gjorde vi ett upplet i all snö men det tar ju inte så lång tid. Stegräknaren visade på 2,73 km så ni fattar! Som tur var så blev det skoterspår efter halva vägen. Eller synd, beroende på hur man ser det... Någon som gjort fina skidspår också, då vill man inte klampa runt i dem.
Skid-drömmen växer och växer...

Gjorde en liten uppletande ruta i orörd snö. Klampade runt så mycket jag orkade och lade ut fyra grejer. Någorlunda ljusa grejer gömdes iaf halv om halvt i snön.
Sedan hade jag tagit med kameran och den här gången kollade jag knapparna innan. Tur, för den hade ställt in sig på slowmotion IGEN!!!

Lägger upp två av filmerna. Den sista hade Lectra börjat tappa sugen/lusten/orken. Så jag fick putta iväg henne med foten... Sista filmen tjatar jag pinsamt mycket i, ett bevis på hur svårt jag har att hålla klaffen... Hon hade inga problem med att hitta någon grej. Snarare går det för lätt... Vad ska jag göra för att försvåra lite? Något tips? Klampa runt mer/mindre? Gömma mer/mindre? Större rutor kanske?
Ett faslig skakande på kroppen gör hon också. Det är ju så otäckt med snö på lilla hon!

Skick 2.



Skick 4.



Sista filmen var inte bearbetad när jag nu måste sticka till jobbet. Får se om den blir det eller om något blev fel.

See ya!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar