fredag 5 februari 2010

Fre 5/2. Haricot Verts!


Hurra! (Eller varför det egentligen??) Jag  har upptäckt något i matväg som Lectra ratar! Haricot verts, eller vad sjutton det heter... Hon tuggade en gång och spottade ut och sedan ville hon INTE göra fler försök. Lustigt, de smakar väl inget konstigt??
Hon såg lite konfunderad ut över att jag verkligen gav henne något oätbart... -"Märkligt", såg hon ut att tänka. -"Det brukar var gott det Matte ger mig..." Jag tyckte det var kul jag...

Nu är jag ledig hela helgen, äntligen! Tror det ska få bli Lectra-tid och städning hela helgen. Kanske jag kan träna ute någonstans? Träna "hakan ner" vilket är kul! Som vanligt så länge det går bra!
Åka spark, gå i skogen, träffa någon kompis hund. Vi får väl se. Men jag MÅSTE städa lite också...
Fy hundan, som de säger i Skåne!

Skulle cykla på motioncykeln igår medans Lectra tog en liten siesta. Då gick den sönder...
Inget annat att göra än att försöka få bättre flås genom att flåsa i skogen, alltså! Får springa lite när ingen ser! Eller HÖR mina förtvivlade försök att få lite luft i lungorna... Låtsats att det är Lectra som drar mig framåt av ren olydnad? Kanske någon går på det?!

Idag har det varit Luppen som aktiverat Lectra hela dagen.
Långpromenad (det är gubben toppen på), frisbee, brottning, godislet bl.a. Det får duga när jag jobbar! Lectra blir iaf nöjd!

Luppen stötte på en dam med en liten dvärgpincher som var lös, den sprang raka spåret till Lectra och då blev Luppen sne som tusan. Det hände ju iofs inget men tänk om Lectra huggit den där lille stackarn? Ett bett och no more dog!!!
Och som vanligt - Den vill bara leka! Ja, vad ska  man göra? Luppen var duktig och fräste ifrån...  Tänk om vi lät Lectra som också bara vill leka springa lös fram till alla... Då hade vi förmodligen blivit anmälda direkt. Dumma människor!

Och när jag ändå är igång.
Varför tycker folk att det är OK att lämna skithögar efter sina hundar vid vägkanter och överallt  bara för att det är kallt och snö????
Fy f*n! Blir fint att gå omkring på vägarna sedan när det tinar upp. För att inte tala om vad gott det kommer att lukta om både tassar och fötter.
IDIOTER!!!

Så! Nu är jag klar!



 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar