fredag 19 februari 2010

Fre 19/2. Photoshop-lek och träning utanför.


Igår kväll tränade vi (inte kryp!) lite Rutan inne med diverse saker som koner. Mest på skoj. Körde även lite position och annat smått och gott. Kändes bra!

Sånt här kan man syssla med istället för att greja hemma. Betydligt roligare!
ps observera boken på bordet men få inga ideèr!

                                                              Orginalbilden.                                                           
              
   Omarbetad i Photoshop.
Påminner om en fladdermus. Eller kanske en varulv?? Hade blivit svårt om man skulle ha kuperat den tjejen... Mycket material i de öronen!

Inte gjort så mycket idag med lilla gumman...
Lectra har i alla fall fått stora TV-kartongen att slita sönder och hon tar i när hon försöker slita sönder den så det står härligt till. Hon tar i så hon nästan spricker! Kan man inte kalla det för lite fysisk träning???
Det gick också rätt bra att leta både grejer och godis den gigantiska låddan.

Gick utanför tomten med roliga bollen, köttbullar och en ny hemmagjord kampgrej. Den var jätterolig direkt, den.
Hade långlinan på för jag litar inte på odjuret när vi är hemmakring... Det är som om Lectra blir mer vaktig när hon är hemma på "sin gata". Och mycket av min träning nuförtiden går ut på att peppa upp henne, både i attityd och fart... Och då blir hon mer alert mot omgivningen också! Så hon vill gärna avbryta det VI håller på med och rusa fram mot vad det nu är som kommer. Hund - absolut och människa -troligt. Inte bra.... Så där har vi något att träna ordentligt. Idag kom det en man och Lectra hann gå ända fram innan jag fick stopp på henne! Sånt får inte hända. Nu är ju Lectra världens minst aggressiva men det kan ju inte folk veta. Förresten ska hon inte ens bryta det vi håller på med!   
Ibland önskar jag att jag inte vore så förbaskat ärlig jämt...

Ja, vi hade en lång lekstund därute som vi varvade med lite enkla moment. Det var leken som var viktigast idag. Som vanligt så är Lectra sämre i själva träningen när jag stimmat upp henne. Men stimmar jag inte upp henne verkar hon ha tråkigt... 
Hur ska jag hitta en bra balans?

Promenaderna har gubben fått sköta om idag. Jag sitter mest vid datorn och letar badrumsinredning. Fasiken vad dyrt allt är...        
Men nu känns det som om kanske kabinen är vald och badrumsmöbler också snart. Jag är tyvärr lite splittrad. Gillar saker som är annorlunda och som inte alla andra har. Typ, som mitt högblanka svarta älghorn, som jag fullkomligt äälskar. Men å andra sidan vill jag inte att folk ska tycka att badrummet är fult...  Tror jag. Men gärna lite udda!

Nu blir det en HOT köttfärslimpa med broccoli. Smaskens!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar