onsdag 24 juni 2009

Varmt...

Nu är jag verkligen glad åt att vara ledig! Fy, för att jobba i den här värmen...

Idag har vi mest njutit av sommaren. En långpromenad på morgonen, vaktat tomten och bollkastning samt lite lydnad på kvällen, är vad Lectra sysslat med. Jag utnyttjade bollkastaren till lydnad men då blir hon alldeles för ivrig. Snor runt mig som en boaorm för att göra som jag vill. Det blir liksom lite fel ibland när hon tror att HON vet vad jag vill att hon ska göra i förväg! Herremin gud! Det vet ju knappt jag...

Emme och lilla Q kom förbi en sväng på lunchen men Q undrade mest över vart alla leksaker tagit vägen, till Lectras stora förtret! Ingen bra springkompis det där, tycker hon nog! Vi kanske borde försöka lära känna någon Greyhound? Springa är ju så kul! Alldeles planlöst och föralldel även huvudlöst! Ser inte så väldans intelligent ut, att bara springa som en dåre och nästan krocka med allt. Så skoj, så skoj!

Igår fick vi PM om tävlingarna, jag blev nervös direkt! Några namn som t.o.m. en nybörjare som jag känner igen! Den kanske inte är så stor iaf, hundvärlden? 13 ekipage i vår klass! Många olika raser, jättekul! Endast en dobermann -VI! Men tre till totalt i de andra klasserna. Stor ålderskillnad på hundarna men det tycker jag att det ofta verkar vara?

I morgon åker vi några stycken, till Lindesberg för att träna! Då kommer Lectra att bli så där spattig igen som hon blir när hon kommer till okänd mark.... Får se hur den träningen går! Ja, nyttigt är det i vilket fall.



2 kommentarer: