lördag 27 juni 2009

Varmt jobb...


Hujeda mig, vad varmt det är...

Snabbt träningspass vid Tallheden framåt kvällen! Matte röd och bränd efter trädgårdsarbete i värsta solgasset. Och en Lectra som också var väldigt varm och flåsig, stackarn!

Lup kommenderade, går riktigt bra med fusklappen. Verkar som om jag också börjar kunna lugna mig lite och LYSSNA!! Inte bara kliva iväg på de olika momenten... Jag lär väl inte få bestämma på tävlingen??

Platsen gjorde vi i MÅLBUREN, p.g.a. lite för mycket fågelintresse och glömd lina... Tråkigt med dålig mobilkamera! Två minuter gick det bra sen kliade det lite, hon reste sig inte utan låg kvar en minut till.

Vänstersvängarna får vi inte till... Tränger också för mycket, blir nästan att jag tappar balansen då. Fast kanske jag fokuserar för mycket på hur hon går och så blir jag nästan lite yr istället! Ja, vilka knasiga problem, va!

Kontakten tycker jag duger, för det mesta!

Ja, läggandet är som det är. Hon kan fortare!

På inkallningen fick jag ryta till lite och sen satte hon sig så fint fot UTAN utan att nudda mig!

Ställandet, jag får nog stå ut med minst ett steg. Stannade fortare med ett långt STÅÅÅ. Tror jag...

Samma med apporten, får inte till det bättre än vad det är nu. Får helt enkelt duga!

Inget hopp på fotbollsplan. Dåligt, borde inte det vara bra träning för spelarna om de hoppade lite hinder också??? Kan någon skriva ett förslag om det till fotbollsklubben, tack!

Ja, så var jag förstås tvungen att prova lyckan ikväll igen med framförgåendet. Det var nog slumpen som gjorde det så bra igår, kunde jag konstatera. Eller förstås att vi var hemma! Men hon gick ut bra, drog lite, stannade bra MEN vände sig om innan jag hann fram! Ja ja, shit happends. Det bryr vi oss inte om nu!

Apell-apporten verkar hon få svårt att få in ordentligt i munnen, därför jagglar hon hela vägen in till mig, sen är det lugnt igen med tuggandet. Får träna på själva upptaget av apporten inför apelltävlingen i augusti. Ja, allt annat också såklart!

Nu gäller det bara att få henne att kunna fokusera på mig även med störningar överallt. Piece of cake! Inte, hi hi! Sen får resultatet bli hur det vill! Gud, vad jag ljuger. Vore väl själva attan om jag inte kan slå mig själv iaf! Blir besviken annars! Och jag tror nog att vi kan få poäng i allt! Det bara måste vi, annars tappar jag sugen! Mot bättre vetande.

Efter träningen försökte vi kasta boll en stund men hon ville helst stå och tugga på bollen efter några få vändor. Helt enkelt för varmt för henne...

Tänker nog att vi ska ta och låta bli lydnaden i morgon! Kanske försöka oss på lite upplet eller kanske åkerspår, om vi hittar någon bra, klippt åker.


1 kommentar:

  1. Undrar om det där fågelintresset ligger i generna...?:)

    Therese och syster Lara (som är extremt fågelintresserad...)

    SvaraRadera