tisdag 23 juni 2009

9 - POÄNGSTRÄNING + FÖRSTA TÄVLINGSRESULTATET.

Idag åkte vi sent på förmiddagen till klubben för lydnadsettan. Körde hela programmet med kommendering och allt. Har äntligen lyckats Googla fram själva orden i kommenderingen! Satt hårt åt att hitta det... Kanske låter som en baggis men för mig är det livsviktigt att kunna träna på ALLT så riktigt som möjligt. Inbillar mig att nerverna håller sig liiite lugnare när jag hela tiden vet vad som komma skall! Vi körde INTE med långlina mot bättre vetande men detgick finemang. Den här gången....

Och det gick så himla bra, allting! Därav rubriken ovan. Hade det varit på tävling så hade nästan allt varit 9-poängare förutom några som hade varit 10 poäng förstås! Och ni som känner mig vet att det är svårt att få mig nöjd...

Tänkte passa på att redovisa vårt allra första tävlingsresultat med mina egna kommentarer i rött. Som vanligt är det ju egentligen bortförklaringar men...

Tävlingen gjordes alltså i Gagnef-Floda den 6/6 - 09.

Platsliggning: 9 p. vrider. Hon vred sig inte, låg stilla men lade sig däremot snett från början. Mot mannen som gick med likadana kläder och keps på sig som Lup. Va! Går Husse??? IDAG: forfarande en 9:a

Tandvisning: 10 p. Trodde jag inte skulle gå bra! Glad överraskning. Brukar försöka vrida bort sig... IDAG: ja, kanske en 8,5

Linförighet: 5 p. motar, okonc, strulig. Absolut, hon var högt och lågt. Sågspån på plan, vad är det??? osv osv IDAG: Ja, faktiskt en 9:a

Läggande: 6,5 p. sen reakt. segnar. Tog sig lite mellisgräs också när jag gick.. IDAG: Förmodligen en 9:a. Kan dock slänga sig ned fortare! Kanske jag ska gå lite saktare? Eller tvärtom? Och tror också att jag måste ha snabbare kommando till henne. Ska prova!

Inkallande: 7 p. DK Ja, om det åker en konstig farkost man aldrig sett förut bakom ryggen på en så... Farkosten kallas visst för bil! Hmm... IDAG: Klockren 10:a! Ingen krock mot mina ben alls som hon annars gärna gör!

Ställande: 6,5 p. tar steg, flera. Ja, som sagt var... IDAG: 9:a här med. Råkade peta lite i nacken idag iofs.... Står iaf stilla och fint när hon stannat!

Apportering: 8 p. lätt tugg. Tyckte själv det var rätt mycket tugg... IDAG: Ja, tror på 9:a här med. Tuggar inte utan typ, sväljer hårt. Kanske det ser ut som tugg? Inte i mina partiska ögon dock!

Hopp över hinder: 10p. Inget att orda om. IDAG: faktiskt en 11:a.... Hennes bästa moment!

Helhetsintryck: 7 p. okonc, barnslig.Tycker jag var snällt av domaren! Rätt kul med komm. barnslig för hon är inte så ofta det! Kanske bara vid tävlingssammanhang, det visar sig snart!
IDAG: Svårt bedöma det själv, vet inte riktigt vad de går efter. Men om det var en 7:a då borde vi få en 9:a idag!

TÄNK OM DET GICK ATT FIXA SÅ HON GJORDE ALLT SÅ BRA PÅ TÄVLING...

Till Laxtjärn senare för att svalka vovven lite. Hon blir bra seeeg av värmen! Vill vi inte ha på tävling!






2 kommentarer: