torsdag 18 juni 2009

Nää... fy för kommendering...

Träning vid klubben med Emme och Helena. Lectra fick ha långlina på hela tiden utifall hon skulle få för sig att vid klubben -där finns det goa rådjur man kan springa efter! Tji fick hon!

Jag tror att Lectra var duktig men jag blev skitdeppig av kommenderingen... Blir totalt blockerad av den, kan knappt höger, vänster. Blir på så dåligt humör att jag känner för att lägga ned tävlingsplanerna helt!

Men som tur var påminde min lilla gubbe Lup, mig om att på tävlingen så klarade jag av kommenderingen bra! Pling! Sa det i huvudet på mig. Ja, det gick ju faktiskt bra då!

Tack, Emme och Helena för att ni orkar med mig och försöker peppa mig. Lovar att skärpa mig!

Fast det har inte varit en bra vecka precis... Men ibland kan jag t.o.m tycka att både jag och hunden är skapligt bra. Det är ju faktiskt min första hund...

Som Lup säger: Bryt ihop och kom igen!

TREVLIG MIDSOMMAR!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar