tisdag 16 juni 2009

Cykeltur och smitning.

Idag gjorde vi vår andra cykeltur för året! Tycker att det är lite läskigt eftersom jag knappt kan cykla själv.!Men jag var envis och visade henne att hon skulle gå på sidan och inte dra före så på hemvägen travade hon jättefint bredvid mig. Duktig tjej! Hade för långt koppel bara, märkte jag. Drömmen vore att hon kunde gå lös men...

Åkte till klubben senare för att träna på ettan. Försöker att snåla in lite på godiset men då tappar hon fokuset rätt fort. Och äter gräs istället. JAG HATAR GRÄS! Hade lika gärna kunnat skaffa mig en j..la kossa... Ja, iaf allt gick väl rätt bra ända tills vi skulle göra hoppet. Då såg jag att hon vindade i luften och vart lite "konstig". Jag hann ta ett litet steg mot henne och sen var hon borta! Förbaskade hund! Skytteklubben höll på att skjuta bredvid hundklubben och hon stack först dit... Men tydligen var det inte därifrån den goda lukten kom för hon vände och stack åt ett annat håll. Öronen lämnade hon kvar på planen förstås... Gick en bit för att se om jag kunde se henne men gick tillbaka igen. Med den farten hon har så... Det var bara att sätta sig att vänta och hålla tummarna. Nära till vägar, skytteklubben och skogen... Sen dök hon upp, skitig hela hon och blöt. Tyvärr så såg hon inte direkt ångerfull ut! Visst hon har stuckit ett par ggr i skogen när hon fått upp nåt spår men aldrig från träningsplan. Det var inte kul...
Hur ska vi nu kunna träna? Får förstås träna ÄNNU MER på inkallning, men tror tyvärr att hon har otroligt mycket jakt i sig. Kommer inte få ur henne det, känns det som. Snyft...

Hon är som så ofta förr rätt billig idag!

3 kommentarer:

  1. LECTRA! Fy dej! Jag tycker vi tar henne i örat och lägger ett otäckt rådjursspår!

    SvaraRadera
  2. eller så är det ganska spännade med en lite busig och glad hund.
    "regler är till för att brytas" tänker nog Lectra.
    Syrran.

    SvaraRadera