torsdag 25 juni 2009

Ännu en härlig sommardag!

I morse gjorde vi matte/husse sök. Oj, vad det tar på Lectras krafter! Såg hur hon sprang i siluett på ett litet berg, tjusigt! Hon blir helt slut i den här värmen efter några vändor. Och hon hittar oss inte alltid så lätt utan hon får jobba ordentligt. Nyttig motion! Iaf för henne! Vi rör inte så hemskt mycket på oss...

Till Linde för att träna, vilket det inte blev så himla mycket av men huvudsaken var att miljöträna Lectra lite inför tävlingen där! Fast egentligen tycker jag det är FUSK!!!! Borde kunna lyda mig vart vi än är förstås. Kändes idag lite för seriöst för mig... då backar jag och undrar vad jag gett mig in i? Nu försöker jag iaf att bibehålla det hon kan utan att bråka så mycket med henne, finslipa hinner jag inte innan tävlingen. Gäller att få henne att vilja bara, gärna utan att vara så "barnslig" som sist! Blir glad om vi kan bräcka vår egna poäng! Skulle förstås vilja få 160 poäng men så optimistisk kan jag INTE vara (hör du det, Emme??) Men jag skulle bli bra lycklig!

Träffade även Doris-Linda där och vi ska träffas för att träna i veckan som kommer, hon ska också tävla samtidigt som vi. Fast i 2:an. Ska bli skönt att träna med dobbeägare, som vet vad vi får tampas med och vad som är specifikt för rasen. Och så gillar jag Linda, förstås! Linda lovade sätta upp info om klubbens utställning åt oss.

Helena och vi ska också försöka få till ett spår/lydnads tillfälle nästa vecka någon tidig förmiddag. Inte bara köra lydnad. Vi har ju anmält oss till Apellen i Nora i augusti! Både hon och vi! Kul!

Nu är jag faktiskt trööött...

2 kommentarer:

  1. linda och doris26 juni 2009 kl. 08:36

    Hej Eva.
    Idag kom jag in på din sida.
    Vilken fantastisk blogg. Det värmde i hjärtat när jag läste om er, skrattade riktigt högt emellanåt.
    Självklart stolt över att bli omnämnd :-).
    Tycker du och lup är super, så duktiga med lectra. det är nog bara du som inte insett det ännu :-).
    Jag kan ju skvallra lite om att när jag tävlade DM så var det 2 Dobbisar med i min klass den ena var 4år och den andra 5,5 så vi måste vara proffs som har så unga duktiga hundar och ffa så lugna och väldens snällaste, men de säger ju att det mesta hänger på ägarna, så sug åt dig!!
    Vi ses förrästen på mån (kl11) ska gå bra :-).
    Ha en bra dag! ps lappen om utställningen sitter i våran monter på klubbstugan som lovat.
    Kram kram och puss på nosen till lectra.

    SvaraRadera
  2. Hej och tack för besöket inne på vår hemsida och för dom jättegulliga orden i vår gästbok, jag har kommenterat ditt inlägg oxå!

    Ha det så gott i sköna sommarvärmen!

    Kram Anette & Totte

    SvaraRadera